کد خبر: 641189
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ۲۲:۱۰:۵۰
| |

تبلیغات نامه بن‌لادن بعد از گذشت سال‌ها جنجال‌آفرین شد؛ لرزه به تن تیک‌تاک

تیک‌تاک روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای نوشت که محتوای ویدئوهایی درباره نامه بن‌لادن که سال 2002 خطاب به مردم آمریکا نوشته شده به وضوح قوانین این شبکه در مورد حمایت از هر شکلی از تروریسم را نقض می‌کند.

تبلیغات نامه بن‌لادن بعد از گذشت سال‌ها جنجال‌آفرین شد؛ لرزه به تن تیک‌تاک
کد خبر: 641189
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ۲۲:۱۰:۵۰

در پی انتشار دوباره نامه‌ای از اسامه بن‌ لادن، رهبر کشته‌شده گروه تروریستی القاعده، در شبکه‌های اجتماعی، تیک‌تاک از حذف ویدئوهای تبلیغ‌کننده این نامه در این شبکه خبر داد.

نامه بن‌لادن خطاب به مردم آمریکا در سال ۲۰۰۲ از جمله در وب‌سایت روزنامه بریتانیایی گاردین منتشر شده بود. او در این نامه مسئولیت حملات ۱۱ سپتامبر را بر عهده گرفته و دلایل خود برای این اقدام را برشمرده بود.

تیک‌تاک روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای نوشت که محتوای این ویدئوها به وضوح قوانین این شبکه در مورد حمایت از هر شکلی از تروریسم را نقض می‌کند.

این شبکه اعلام کرد که به طور فعال و جدی این ویدئوها را حذف می‌کند و چگونگی انتشار آنها در تیک‌تاک را نیز بررسی خواهد کرد.

در پی سروصدا به پا کردن دوباره این نامه، این بار در میان جوانان آمریکایی خواهان آتش‌بس در غزه، گاردین نیز اعلام کرد که نامه را از روی سایت خود حذف کرده است.

اسامه بن لادن در بخشی از نامه خود به حمایت بی حد و حصر ایالات متحده از اسرائیل خرده گرفته بود، موضوعی که بسیار مورد توجه جوانان در آمریکا قرار گرفته است.

گاردین چنین توضیح داده است که آن چه این روزها در شبکه‌های اجتماعی با استناد به گاردین منتشر شده تنها متن نامه بن لادن، بدون زمینه و تاریخچه مربوط به آن بوده و بنابراین این روزنامه تصمیم گرفته که متن نامه را حذف کرده و آن را در دل گزارش‌های مربوط به حادثه تاریخی ۱۱ سپتامبر کار کند.

کاخ سفید روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هرگز هیچ توجیهی برای انتشار دروغ‌های نفرت‌انگیز، شیطانی و یهودستیزانه که رهبر القاعده درست پس از ارتکاب بدترین حمله تروریستی در تاریخ آمریکا منتشر کرد، وجود ندارد.»

اسامه بن لادن، در سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای ویژه آمریکایی در شمال پاکستان کشته شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها