کد خبر: 640211
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ۲۳:۲۰:۰۰
| |

از هنگامه قاضیانی، باران کوثری تا محسن تنابنده و دیگرانی که چهره‌شان حذف شد

در حالی‌که مسئولین اعلام کرده بودند ممنوع شدن یک بازیگر از کار نباید باعث متضرر شدن سازندگان و عوامل دیگر فیلم شود ولی با حذف بازیگران اصلی از بیلبوردهای تبلیغاتی، مستقیما به فیلم و تبلیغات آن ضرر می‌زند.

از هنگامه قاضیانی، باران کوثری تا محسن تنابنده و دیگرانی که چهره‌شان حذف شد
کد خبر: 640211
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ۲۳:۲۰:۰۰

در حالی‌که مسئولین اعلام کرده بودند ممنوع شدن یک بازیگر از کار نباید باعث متضرر شدن سازندگان و عوامل دیگر فیلم شود ولی با حذف بازیگران اصلی از بیلبوردهای تبلیغاتی، مستقیما به فیلم و تبلیغات آن ضرر می‌زند.

به گزارش خبرآنلاین ، فیلم سینمایی «عامه‌پسند» به کارگردانی سهیل بیرقی از امروز ۱۷آبان روی پرده سینماها رفت ولی در تبلیغات محیطی از تصویر هیچ یک از بازیگران آن استفاده نشد. شخصیت اصلی این فیلم زنی است که قربانی باورهای غلط شهر زادگاهش می‌شود.

سهیل بیرقی سال ۱۳۹۸ «عرق سرد» را در جشنواره فجر سی‌وهشتم به نمایش درآورده بود اما در این چهار سال امکان اکران برای آن مهیا نشده بود. این که در تبلیغات محیطی یک اثر سینمایی شاهد حذف بازیگران آن باشیم، اتفاق جدیدی نیست و موارد مشابه‌اش را پس از این‌که در دوره اخیر تعداد زیادی از هنرمندان ممنوع الکار شدند زیاد دیده‌ایم. در حالی‌که مسئولین اعلام کرده بودند ممنوع شدن یک بازیگر از کار نباید باعث متضرر شدن سازندگان و عوامل دیگر فیلم شود ولی با حذف بازیگران اصلی از بیلبوردهای تبلیغاتی، مستقیما به فیلم و تبلیغات آن ضرر می‌زند. در ادامه چند مورد از موارد مشابه حذف بازیگران اصلی در روند تبلیغات محیطی را در این چند وقت اخیر مرور کرده‌ایم.

حذف باران کوثری از پوستر گیجگاه

یکی از سوابق حذف بازیگر از تبلغیات برمی‌گردد به فیلم «گیجگاه». پوستر فیلم «گیجگاه» ۸ مهر ۱۴۰۲ رونمایی شد ولی روی آن خبری از تصویر باران کوثری نبود. حامد بهداد و جمشید هاشم پور روی پوستر فیلم مرکز توجه هستند و از باران کوثری تنها یک نام وجود دارد. درحالی که باران کوثری بازیگر اصلی این فیلم است و دریک وضعیت عادی باید بخش مهمی از پوستر متعلق به او می‌بود. حذف باران کوثری از پوستر فیلم به این معناست که سازندگان در تبلیغاتشان هم نمی‌توانند از تصویر او استفاده کنند. حذف باران کوثری با واکنش همکاران او روبه‌رو شد و بهرنگ علوی، تصویر باران کوثری را روی صورت خودش در پوستر قرار داد و نوشت: «دیدم پوستر فیلم سینمایی گیج‌گاه داره دست به دست میشه، اما تصویری از باران کوثری توی این پوستر نیست. با اجازه طراح پوستر و عزیزان سازنده فیلم از حق طبیعی خودم استفاده کردم تصویر باران را گذاشتم روی تصویر خودم باشد تا دسته‌جمعی رستگار شویم.»

هنگامه قاضیانی و حذف تصویرش از تبلیغات

در اتفاقی مشابه تصویر هنگامه قاضیانی از تبلیغات محیطی سریالی که در آن بازی کرده بود حذف شد. زمانی‌که اولین قسمت سریال نمایش خانگی «آمستردام» ساخته مسعود قراگوزلو و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته از اواسط اردیبهشت پخش شد، تصویر هنگامه قاضیانی، به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی از تبلیغات محیطی این سریال در سطح شهر حذف شد.

هومن سیدی و جنگ جهانی سوم

روند حذف شدن تصویر بازیگران از تبلیغات محیطی، محدود به بازیگران زن نماند و در تبلیغات «جنگ جهانی سوم» ما شاهد حذف نام هومن سیدی بودیم که با انتقاد محسن تنابنده، کارگردان این فیلم روبه‌رو شد.

محسن تنابنده هم حذف شد

اما این حذف شدن تصویر بازیگرها از تبلیغات به موارد بالا ختم نمی‌شود. پخش فیلم «جنگ جهانی سوم» و سربال «رهایم کن» در یک زمان واحد، تبلیغات همزمان برای این دو اثر را در سطح شهر در پی داشت. اما موضوع قابل توجه این بود که تصویر تنابنده برای تبلیغات «جنگ جهانی سوم» مجوز تبلیغ داشت ولی برای «رهایم کن» نه. به همین خاطر در سطح شهر بیلبوردهای«رهایم کن» با تصویری از اکثر بازیگران به همراه لوگوی سریال و به استثنای تصویری از محسن تنابنده دیده می‌شد. در حالی‌که در سطح شهر تبلیغات فاقد تصویر تنابنده‌ برای سریال «رهایم کن» را می‌دیدیم به موازات آن بیلبوردهای «جنگ جهانی سوم» مجوز نشان دادن تصویر تنابنده را داشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها