کد خبر: 640575
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۹:۴۰:۳۳
| |

روزنامه کیهان:

باید ترکیه را در رساندن انرژی، سوخت و نفت به اسرائیل مهار کرد

روزنامه کیهان نوشت: به نظر می‌رسد ترکیه علاوه ‌بر تأمین مستقیم نقش ویژه‌ای در مسیر رسیدن انرژی و سوخت و نفت به رژیم صهیونیستی ایفا می‌کند، فلذا مهار ترکیه در این حوزه و پرهزینه کردن صادرات و مسیر آن در راه رسیدن به سرزمین‌های اشغالی می‌تواند اقتصاد رژیم اشغالگر صهیونیستی را تا حد زیادی از کار بیندارد.

باید ترکیه را در رساندن انرژی، سوخت و نفت به اسرائیل مهار کرد
کد خبر: 640575
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۹:۴۰:۳۳

روزنامه کیهان به نقل از یک کارشناس تاکید کرد که باید ترکیه را در رساندن انرژی، سوخت و نفت به اسرائیل مهار کرد!

به گزارش کیهان، در بین کشورهای جهان آمریکا، چین، هند، برزیل، ترکیه، آذربایجان و کشورهای اروپایی نقش بسیار راهبردی در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز اقتصادِ رژیم صهیونیستی را بر عهده ‌دارد. در این میان نقش ترکیه و اذربایجان به عنوان همسایه‌های شمالی ایران حائز اهمیت است. به نظر می‌رسد ترکیه علاوه ‌بر تأمین مستقیم نقش ویژه‌ای در مسیر رسیدن انرژی و سوخت و نفت به رژیم صهیونیستی ایفا می‌کند، فلذا مهار ترکیه در این حوزه و پرهزینه کردن صادرات و مسیر آن در راه رسیدن به سرزمین‌های اشغالی می‌تواند اقتصاد رژیم اشغالگر صهیونیستی را تا حد زیادی از کار بیندارد.

روزنامه کیهان در ادامه نوشت: توان دیپلماسی اقتصادی کشور برای فلج کردن اقتصاد کودک‌کش‌های غاصب را باید بر کشورهایی چون ترکیه، آذربایجان، و کشورهای مهم عضو بریکس یعنی چین، هند، روسیه و برزیل متمرکز کرد. همچنین توان عملیاتی در عرصه نظامی و امنیتی را باید بر دو حوزه مهم یعنی اولا گذرگاه‌ها و کریدورهای ترانزیتی رسیدن کالا به سرزمین‌های اشغالی برای پرهزینه کردن رسیدن کالا به رژیم اشغالگر قدس و همچنین مقصد ترخیص کالاهای اساسی در سرزمین‌های اشغالی که یکی از مهم‌ترین آنها بندر ایلات است

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها