کد خبر: 634791
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۴ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

ترکیه به دنبال واردات گاز از اسرائیل

وزیر انرژی ترکیه از تلاش‌های کشورش برای واردات انرژی از عراق و اسرائیل خبر داد.

ترکیه به دنبال واردات گاز از اسرائیل
کد خبر: 634791
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۴ ۰۸:۰۰:۰۰

آلپ ارسلان بیرقدار وزیر انرژی ترکیه از تلاش‌های کشورش برای واردات انرژی از عراق و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایرنا به‌نقل از شبکه العربیه، وی خبر داد که فعالیت خط لوله صادرات نفت خام عراق از طریق ترکیه که حدود ۶ ماه است، متوقف شده، آماده ازسرگیری است.

وزیر انرژی ترکیه افزود که آنکارا علاوه بر تامین بخشی از نیازهای خود به گاز و به منظور صادرات مقادیری از آن به اروپا، در نظر دارد از اسرائیل گاز وارد کند و در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

بیرقدار همچنین گفت که وی قصد دارد ماه آینده به سرزمین‌های اشغالی سفر کند.

عراق و ترکیه توافق کرده بودند تا پایان ارزیابی عملیات تعمیر و نگه‌داری خط لوله برای ازسرگیری صادرات نفت خام و همزمان با ادامه مسائل حقوقی داوری مربوط به آن، منتظر بمانند.

وزیر انرژی ترکیه گفت که کشورش به طرف عراقی اطلاع داده بود که این خط از چهارشنبه چهارم مهرماه آماده بهره‌برداری است و هیچ مانعی برای انتقال نفت و یا ذخیره آن در بندر جیهان و صادرات آن به بازارهای جهانی، وجود ندارد.

بیرقدار، در پاسخ به این سوال که آیا جریان نفت آغاز شده است، گفت: ترکیه آماده دریافت و ارسال نفت است، اما این مساله به تولید و بهره‌برداری از طرف عراقی بستگی دارد.

اعلام واردات گاز از رژیم صهیونیستی توسط ترکیه پس از آن صورت می‌گیرد که بسیاری از تحلیلگران بهره‌مندی ترکیه از گاز در سرزمین‌های اشغالی را علت اصلی عادی سازی دوباره روابط آنکارا و تل‌آویو ارزیابی کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها