کد خبر: 639293
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۳ ۱۹:۰۵:۴۹
| |

ترکیه سفیرش در تل‌آویو را فراخواند

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل بی‌توجهی اسرائیل به آتش‌بس و تداوم حملات رژیم اشغالی به غزه، سفیر خود در تل‌آویو را فراخواند.

ترکیه سفیرش در تل‌آویو را فراخواند
کد خبر: 639293
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۳ ۱۹:۰۵:۴۹

سفیر ترکیه در تل‌آویو به آنکارا فراخوانده شد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد در پی تداوم حملات علیه غیرنظامیان و توجه نکردن به درخواست‌ها برای آتش‌بس در غزه، سفیر ترکیه در تل‌آویو فراخوانده شد. 

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ خود اعلام کرد: با توجه به تراژدی انسانی در حال وقوع در غزه که در پی حملات مداوم اسرائیل علیه غیرنظامیان و امتناع اسرائیل از درخواست‌ها برای آتش‌بس و جریان کمک بشردوستانه مداوم و بی‌مانع ایجاد شده، تصمیم گرفته شد شاکر اوزکان تورونلار سفیر ما در تل‌آویو برای رایزنی به آنکارا فراخوانده شود. 

ترکیه تصمیم خود درباره فراخواندن سفیرش در اعتراض به کشتار رژیم صهیونیستی در غزه را در آستانه سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به آنکارا اعلام کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم در پاسخ به مواضع ترکیه در حمایت از حماس ادعا کرد که دستور داده دیپلمات‌های اسرائیلی از ترکیه به فلسطین اشغالی بازگردند.

اما منابع دیپلماتیک ترکیه با ابراز تعجب از این دستور، اعلام کردند که این دیپلمات‌ها پیش‌تر و از ۱۹ اکتبر (۲۷ مهر) خاک ترکیه را ترک کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها