کد خبر: 638570
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۱۵:۳۸:۰۰
| |

کشف پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی غزه که مخفیانه ساخته شده

خبرها نشان می‌دهد دولت آمریکا در حال ساخت پایگاهی نظامی در نزدیکی غزه است که اعلام عمومی نشده است. این پایگاه قابلیت میزبانی از هزار نیروی ارتش آمریکا را دارد.

کشف پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی غزه که مخفیانه ساخته شده
کد خبر: 638570
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۱۵:۳۸:۰۰

ارتش آمریکا بی‌سر و صدا در حال ساخت و ساز پایگاهی نظامی در سایت ۵۱۲ است، پایگاهی طبقه‌بندی شده که بر فراز کوه هار قرن Mt. Har Qeren در نقب قرار دارد.

به گزارش ایسنا، تأسیسات ۳۵.۸ میلیون دلاری نیروهای ایالات متحده، که به طور عمومی اعلام نشده یا قبلاً گزارش نشده بود، به طور غیرمستقیم در اعلامیه قرارداد دوم اوت توسط پنتاگون مورد اشاره قرار گرفته است.

اگرچه وزارت دفاع تلاش کرده تا ماهیت واقعی سایت را پنهان کند - و آن را در اسناد دیگر صرفاً به عنوان یک پروژه «طبقه بندی شده در سراسر جهان» توصیف کرده است - اسناد بودجه بررسی شده توسط اینترسپت نشان می‌دهند که این سایت بخشی از سایت ۵۱۲ است.

پل پیلار، تحلیلگر ارشد سابق مرکز مبارزه با تروریسم سیا که گفته اطلاعات خاصی از این پایگاه ندارد، گفت: گاهی اوقات چیزی به عنوان یک راز رسمی تلقی می‌شود، نه به این امید که دشمن هرگز متوجه آن نشود، بلکه به این دلیل که دولت واشنگتن به دلایل دیپلماتیک یا سیاسی، نمی‌خواهد آن را رسماً تصدیق کند. 

سایت ۵۱۲ قبلاً به عنوان «محل همکاری امنیتی» نامیده می شد: عبارتی که برای نمایش یک حضور کم هزینه و سبک در نظر گرفته شده است اما برای پایگاه‌هایی اعمال شده است که همانطور که اینترسپت گزارش کرده می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیرو در خود جای دهد.

با این حال، سایت ۵۱۲ برای مقابله با تهدیدی علیه رژیم صهیونیستی از جانب فلسطینیان ساخته نشده است، بلکه خطر ناشی از موشک‌های میان برد ایران هدف بوده است. پنتاگون در تلاش برای مقابله با ایران حضور خود را در این منطقه افزایش داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها