کد خبر: 636901
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ ۱۵:۱۰:۲۸
| |

آمریکا تحریم نفتی ونزوئلا را موقتا لغو کرد

بنا بر توافق آمریکا و ونزوئلا مبنی بر همکاری نیکلاس مادورو با مخالفانش در انتخابات ریاست‌جمهوری، تحریم‌های نفتی ونزوئلا به مدت 6 ماه برداشته شد که میتواند صادرات نفت این کشور را 25 درصد افزایش دهد.

آمریکا تحریم نفتی ونزوئلا را موقتا لغو کرد
کد خبر: 636901
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۷ ۱۵:۱۰:۲۸

آمریکا، تحریم‌ها علیه صنعت نفت ونزوئلا را در پی توافق میان دولت نیکلاس مادورو و مخالفانش برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، به مدت شش ماه برداشت.این توافق سیاسی، شرط واشنگتن برای برداشتن تحریم‌ها بود. 

به گزارش ایسنا، تحلیلگران پیش بینی می‌کنند تولید نفت ونزوئلا در نتیجه تسهیل تحریم‌ها، می تواند ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

برایان نلسون، معاون خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در یک اطلاعیه خبری اعلام کرد آمریکا از امضای توافق نقشه راه انتخابات میان نمایندگان رئیس جمهور ونزوئلا و مخالفانش استقبال می کند.

در واکنش به این تحولات، وزارت خزانه داری آمریکا، مجوزهای کلی صادر کرده است که مبادلات مالی مربوط به بخش نفت و گاز و بخش طلا را اجازه می‌دهد و همچنین ممنوعیت تجارت ثانویه را لغو می کند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است اگر نمایندگان مادورو به وعده خود در خصوص نقشه راه انتخاباتی جدید برای ونزوئلا پایبند نمانند، خزانه داری از حق لغو هر گونه مجوز صادر شده، برخوردار است.

صادرات نفت ونزوئلا در سپتامبر به بیش از ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسید که دومین رکورد بالای ماهانه از ابتدای سال بود. بخش عمده این صادرات به مقصد چین بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها