کد خبر: 590768
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۱:۱۰:۴۴
| |

نظر سخنگوی وزارت خارجه درباره مناسبات آمریکا و ونزوئلا؛ به ما ارتباطی ندارد

سخنگوی وزارت خارجه درباره مناسبات آمریکا و ونزوئلا و همچنین تاثیر آن بر مناسبات ایران و ونزوئلا بیان کرد: مناسبات دوجانبه بین دولت‌ها و کشورها به خودشان برمی‌گردد و در چارچوب منافع و مصالح خودشان آنچه به ما ارتباط پیدا می‌کند مناسبات دوجانبه ایران و ونزوئلا در عالیترین سطح برقرار است.

نظر سخنگوی وزارت خارجه درباره مناسبات آمریکا و ونزوئلا؛ به ما ارتباطی ندارد
کد خبر: 590768
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ۱۱:۱۰:۴۴

ناصر کنعانی، کنعانی درباره مناسبات آمریکا و ونزوئلا و همچنین تاثیر آن بر مناسبات ایران و ونزوئلا بیان کرد: مناسبات دوجانبه بین دولت‌ها و کشورها به خودشان برمی‌گردد و در چارچوب منافع و مصالح خودشان آنچه به ما ارتباط پیدا می‌کند مناسبات دوجانبه ایران و ونزوئلا در عالیترین سطح برقرار است و دو کشور همکاری‌های راهبردی دارند و اسناد همکاری‌های دوجانبه اقتصادی دو کشور نقشه راه بسیار خوبی برای تقویت مناسبات است و ریل گذاری‌های خوبی در مسیر همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور صورت گرفته و پیشرفت‌های بسیار خوبی برای منافع دو کشور حاصل شده و اراده سیاسی در عالی ترین سطح وجود دارد که این روابط را تقویت کنند. در شرایط بسیار خوبی قرار داریم و زمینه برای توسعه بیش از پیش مناسبات وجود دارد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره انتصاب فرد جدیدی از طالبان در سفارت افغانستان در تهران گفت: هیچ تحولی در این زمینه تاکنون رخ نداده است و سفارت افغانستان در تهران کما فی السابق فعال است و روابط بین افغانستان و وزارت خارجه برقرار است و تحول جدیدی رخ نداده است. اینکه جابه جایی‌های در کادر دیپلماتیک صورت بگیرد در چارچوب‌های دیپلماتیک بررسی و مبتنی بر وضعیت مناسبات در این زمینه اقدام لازم صورت می‌گیرد.

    بیشتر بخوانید

 

وی درباره اظهارات یکی از سناتورهای فرانسوی درباره لغو مذاکرات برجام و وضع منطقه پرواز ممنوع برای ایران گفت: به اظهارات فردی و غیررسمی که از سوی افراد مختلفی در چنین زمینه‌هایی صورت می‌گیرد بهایی برای آن قائل نیستیم. بدانند با کشوری به نام جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر و صاحب نقش در منطقه و جهان صحبت می‌کنند و حتما در محاسباتشان به همه این ویژگیها و جایگاه و اقتدار ایران و نقش آن در صلح سازی در منطقه و تثبیت امنیت و ثبات و به منافع خود نیز توجه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها