کد خبر: 636429
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۴ ۰۹:۳۵:۰۰
| |

نیویورک تایمز:

حماس اطلاعات دقیقی از مراکز حساس نظامی اسرائیل داشته است

نیویورک تایمز نوشت نتایج بررسی تعدادی از دوربین‌های عملیاتی حماس نشان می‌دهد که آنها از اطلاعات بسیار دقیقی نسبت به مراکز حساس نظامی اسرائیل برخوردار بوده و آموزش‌های زیادی دیده بودند.

حماس اطلاعات دقیقی از مراکز حساس نظامی اسرائیل داشته است
کد خبر: 636429
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۴ ۰۹:۳۵:۰۰

نیویورک تایمز نوشت نتایج بررسی تعدادی از دوربین‌های عملیاتی حماس نشان می‌دهد که آنها از اطلاعات بسیار دقیقی نسبت به مراکز حساس نظامی اسرائیل برخوردار بوده و آموزش‌های زیادی دیده بودند.

به گزارش تسنیم، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که تصاویر دوربین درگیری تعدادی از عناصر حماس با نیروهای نظامی اسرائیل، نشان می‌دهد که نیروهای حماس از اطلاعات بسیار دقیقی از جزئیات و اسرار مربوط به ارتش اسرائیل و نقاط ضعف آن برخوردار بودند.

بر اساس یکی از این فیلم‌ها و مصاحبه‌هایی که با مسئولان اسرائیلی صورت گرفته است، مشخص شد که 10 نفر از نیروهای مسلح  گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در عملیات خود به خوبی از  نحوه ورود به یک مرکز اطلاعاتی اسرائیل و جزئیات ساختمان آن اطلاع داشتند.

این تصاویر نشان می‌دهد که افراد مذکور با 5 موتور سیکلت به سمت مقصد خود حرکت می‌کنند و بعد از چند کیلومتر از مسیر عمومی به سمت جنگل‌ها منحرف می شوند و در برابر یک ورودی قدیمی که آنها را به یک پادگان نظامی می‌رساند، متوقف می‌شوند. آنها به راحتی ورودی را منفجر می‌کنند و وارد پادگان می‌شوند و عکس یادگاری می‌گیرند و سپس به روی نظامیانی که در این مرکز حضور داشتند، تیراندازی می‌کنند.

این روزنامه می‌افزاید که مهاجمان در ابتدا از هویت واقعی مکان مذکور مطمئن نبودند، اما یکی از آنها نقشه‌ای بسیار دقیق و مفصل از پادگان را نشان داد و موضوع برای دیگران نیز محرز شد. آنها در ادامه یک درب ورودی باز به سمت ساختمان حفاظت شده پیدا کردند و بلافاصله به اتاقی وارد شدند که مملو از دستگاه‌های کامپیوتر بود که در مرکز اطلاعات اسرائیل قرار داشت. در آنجا نیز دو نظامی اسرائیلی زیر تخت مخفی شده بودند که آنها را نیز کشتند.

این روزنامه آمریکایی که تلاش دارد فیلم‌های ضبط شده در این دوربین‌ها را توضیح دهد از میزان اطلاعات دقیق نیروهای حماس شوکه شده و می‌افزاید که برنامه‌ریزی دقیق و شناخت غیر عادی حماس از اسرار نظامی اسرائیل و نقاط ضعف آنها باعث شد حماس و متحدانش بتوانند بعد از مدت کوتاهی به این بخش از جبهه اسرائیل نفودذ کنند.

بر اساس این گزارش نیروهای حماس همچنین از پهپاد برای تخریب برج‌های مراقبت و شبکه‌های ارتباطی ارتش اسرائیل  مستقر در مرز غزه استفاده کردند که این موضوع نیز در عملکرد اسرائیل تاثیرگذار بود.

مسئولان اسرائیلی اذعان می‌کنند که حماس با استفاده از ورود  200 مبارز در  مرحله اول و 1800 تن دیگر در مرحله دوم موفق به انجام این عملیات شد. روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود می‌افزاید که نیروهای حماس از موتور سیکلت و خودرو برای نفوذ به 8 پایگاه نظامی و حمله به بیش از 15 روستا و شهر استفاده کردند و همانطور که از اسناد و تصاویر موجود مشخص است، آنها اهداف خود را از قبل مشخص کرده بودند. این تصاویر به خوبی نشان می‌دهد که نیروهای ویژه حماس آموزش بسیار بالایی برای عملیات خود دیده اند. 

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی یک افسر ارشد ارتش اسرائیل می‌گوید که مهاجمین حتی مکان سرورهای ارتباطاتی را نیز دقیقاً می‌دانستند و در چندین پایگاه نظامی آنها را منهدم کردند. آنها اطلاعات بسیار دقیق و مفصلی از نحوه عملکرد ارتش اسرائیل و استقرار نیروهای نظامی آنها داشتند و به خوبی می‌دانستند زمان رسیدن نیروهای پشتیبانی چه موقعی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • علی نظری ارسالی در
    شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲

    امکان ندارد که اسراییل خبر نداشته اینها دنبال یک بهانه بودن که غزه رو یکباربرای همیشه پرونده شو ببندن .وبعید نیست با این جنگ خانمان سوز غزه رو هم برای همیشه ضمیمه اسراییل بکند برای غرامت جنگی .ازاسراییل بعید نیست

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها