کد خبر: 632773
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۱۲:۲۵:۰۰
| |

دبیر کل سازمان ملل:

درگیری‌ها در قره‌باغ فورا پایان یابد

دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به حملات جمهوری آذبایجان به مناطقی در مرکز قره‌باغ خواستار «پایان فوری» درگیری‌ها شد.

درگیری‌ها در قره‌باغ فورا پایان یابد
کد خبر: 632773
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۱۲:۲۵:۰۰

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به حملات جمهوری آذبایجان به مناطقی در مرکز قره‌باغ خواستار «پایان فوری» درگیری‌ها شد.

به گزارش ایسنا، در حالی که جمهوری آذربایجان از عصر سه‌شنبه عملیات نظامی در خانکندی، مرکز قره‌باغ را آغاز کرده، گوترش خواستار پایان دادن فوری به درگیری‌ها در این منطقه شده است.

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل امروز (چهارشنبه) اعلام کرد گوترش «با قاطع‌ترین عبارات خواستار پایان فوری درگیری، کاهش تنش، رعایت دقیق‌تر آتش‌بس منعقد شده در سال ۲۰۲۰ و اصول بین‌المللی قانون بشردوستانه بین‌المللی است».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان به همراه روسیه و پس از پایان جنگ دوم قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ توافق‌نامه‌ای سه‌جانبه را برای آتش‌بس امضا کردند. باکو در این جنگ بخش زیادی از قره‌باغ را از اشغال ارمنستان بازپس گرفت اما از آن زمان تنش‌ها میان دو طرف پایان نیافته و آن‌ها یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم می‌کنند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اما روز گذشته و پس از متهم‌کردن نیروهای ارمنی مستقر در قره‌باغ به یک بمب‌گذاری که منجر به کشته‌شدن هفت پلیس این کشور شد، از آغاز «اقدامات ضدتروریستی» در خانکندی، مرکز قره‌باغ خبر داد.

باکو می‌گوید تنها اهداف نظامی را در قره‌باغ هدف قرار می‌دهد اما مقام‌های محلی خبر داده‌اند در این عملیات، چند غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان می‌گوید «اقدامات مقابله با تروریسم زمانی پایان می‌یابد که ارمنی‌ها سلاح بر زمین بگذارند و خلع سلاح شوند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها