کد خبر: 632744
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۱۰:۲۵:۰۰
| |

بیانیه جدید آذربایجان؛ عملیات نظامی در قره‌باغ ادامه خواهد داشت

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای از ادامه عملیات نظامی در منطقه قره باغ خبر داد.

بیانیه جدید آذربایجان؛ عملیات نظامی در قره‌باغ ادامه خواهد داشت
کد خبر: 632744
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ۱۰:۲۵:۰۰

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که ارتش این کشور به فعالیتهای ضدتروریستی خود در منطقه ناگورنو قره باغ ادامه خواهد داد. 

به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است؛ فعالیتهای محلی ضدتروریستی که توسط نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در قره باغ اجرا شده است با موفقیت ادامه خواهد یافت.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین اضافه کرد: واحدهای ارتش جمهوری آذربایجان  مقرهای رزمی، خودروهای زرهی و لانچرهای موشکی ضدهوایی، لانچرهای توپخانه‌ای، ایستگاههای رادیویی الکترونیک و دیگر ابزارهای نظامی متعلق به تشکیلات نیروهای مسلح ارمنستان را خنثی کرده‌اند. 

 وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه اعلام کرد که باکو، «اقدامات ضدتروریستی با ماهیت محلی» را در قره‌باغ آغاز کرده است تا نظم و قانون اساسی را احیا کند.

جمهوری آذربایجان دلیل این اقدام نظامی خود را تحرکات طرف ارمنستانی از جمله اقدامی خواند که به مرگ افسران پلیس درنتیجه انفجار خودرو در بزرگراه احمدبیلی- فضولی- شوش منجر شد.

باکو می‌گویدکه حافظان صلح روسیه و رهبری مرکز مشترک نظارت روسیه و ترکیه را در جریان عملیات نظامی خود قرار داده است و و وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نیز خواهان عقب‌نشینی کامل ارتش ارمنستان از قره‌باغ و انحلال قدرت‌های غیرقانونی در استپاناکرت را بعنوان شرط صلح در منطقه خوانده است.

وزارت دفاع ارمنستان در واکنش به اتهامات جمهوری آذربایجان مبنی بر تحرکات ایروان در قلمرو جمهوری آذربایجان گفت که ایروان هیچ یگان نظامی در منطقه قره باغ کوهستانی ندارد و اظهارات مقام‌های جمهوری آذربایجان در این خصوص گمراه کننده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها