کد خبر: 630980
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۵ ۱۳:۵۲:۰۶
| |

یدیعوت آحارونوت گزارش داد:

تماس‌های مخفیانه تل‌آویو با اندونزی برای عادی‌سازی روابط

روزنامه یدیعوت آحارونوت از تماس‌های محرمانه میان رژیم اسرائیل و اندونزی برای عادی‌سازی روابط طرفین خبر داد.

تماس‌های مخفیانه تل‌آویو با اندونزی برای عادی‌سازی روابط
کد خبر: 630980
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۵ ۱۳:۵۲:۰۶

روزنامه یدیعوت آحارونوت از تماس‌های محرمانه میان رژیم صهیونیستی و اندونزی برای عادی‌سازی روابط طرفین خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: اسرائیل روابط محرمانه‌ای با اندونزی دارد. در حالی که اکنون توجه همه به احتمال عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو است؛ مقامات اسرائیلی تماس‌های محرمانه و پشت پرده‌ای با مسئولانی در اندونزی دارند که بزرگترین کشور اسلامی در جهان است.

این روزنامه نوشت: فوریه ۲۰۲۴ انتخابات مهمی در اندونزی برگزار می‌شود که نتایج آن روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل را قطعی خواهد کرد. اسرائیل کانال‌های ارتباطی مستقیمی با مسئولان و طرف‌هایی در اندونزی برای تقویت روابط دارد. دو طرف روابط تجاری، توریستی و همکاری امنیتی دارند. مسئولان اسرائیلی امیدوارند که اندونزی گام‌های اولیه‌ای را برای تقویت روابط با رژیم صهیونیستی بردارد.

این روزنامه نوشت: اما مسئولان ارشد دیگری در تحقق این مسئله در مرحله کنونی شک دارند؛ چراکه مردم اندونزی‌ هنوز آماده این مسئله نیستند.

این روزنامه به نقل از یک مسئول ارشد صهیونیست اعلام کرد: اندونزی نگران اعتراضات گسترده از سوی «تندروها» است. برای همین منطقی است که منتظر عربستان بماند. در سایه سیاست‌های دولت کنونی اندونزی بسیار دشوار است که آنها را به سمت این گام سوق داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها