کد خبر: 627151
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۰۹:۱۰:۰۰
| |

تعیین بازرس ویژه برای پرونده پسر بایدن

وزارت دادگستری آمریکا برای پرونده تجارت غیرقانونی پسر رئیس جمهور آمریکا مسئول ویژه تعیین کرد.

تعیین بازرس ویژه برای پرونده پسر بایدن
کد خبر: 627151
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۱ ۰۹:۱۰:۰۰

وزارت دادگستری آمریکا برای پرونده تجارت غیرقانونی پسر رییس جمهور آمریکا مسئول ویژه تعیین کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از فرانس24؛ وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقات خود را در مورد هانتر، پسر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تشدید کرد و در میان ادعاهایی که وی در معاملات تجاری غیرقانونی در خارج از کشور دست داشته است، یک بازرس ویژه معرفی کرد.

«مریک گارلند» دادستان کل آمریکا «دیوید وایس» دادستان فدرال ایالت دلاوِر را منصوب کرد، که اخیراً از هانتر بایدن در مورد اتهامات مالیاتی و اسلحه در پرونده ای که همچنان مفتوح است، تحقیق کرده است. وایس، که تحقیقات خود را در سال 2019 آغاز کرد، اخیراً فاش کرد که در حال تحقیق از بایدن در مسیرهای دیگر است، و گارلند گفت که وایس برای اینکه بتواند تحقیقات خود را گسترده‌تر پیگیری کند، درخواست وضعیت بازپرس ویژه کرده است.

هانتر بایدن به خاطر معاملات تجاری او در چین، اوکراین و جاهای دیگر در طول و پس از دوره معاونت ریاست جمهوری 2009-2017 پدرش انجام داده تحت بازرسی کنگره آمریکا قرار دارد. یکی از همکاران تجاری سابق اخیراً به کنگره گفت که هانتر چندین بار پدرش را درگیر تماس های تلفنی با شرکای خارجی خود کرده است.

جمهوری خواهان مدعی هستند که جو بایدن از موقعیت سیاسی خود برای کمک به پسرش استفاده کرده است – ادعایی که رئیس جمهور دمکرات آن را رد می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها