واکنش بایدن به حمله پهپادی آمریکا به مواضع مقاومت در سوریه؛ خودم دستور دادم، اما به دنبال حمله نظامی به ایران نیستم

رئیس‌جمهوری آمریکا در پی حمله پهپادی به مواضع مقاومت در سوریه، گفت که آمریکا به دنبال رویارویی نظامی با ایران نیست، اما برای محافظت از پرسنل خود به هراقدامی، با قدرت پاسخ خواهد داد.

واکنش بایدن به حمله پهپادی آمریکا به مواضع مقاومت در سوریه؛ خودم دستور دادم، اما به دنبال حمله نظامی به ایران نیستم
کد خبر: 603789
|
۱۴۰۲/۰۱/۰۵ ۰۸:۰۴:۱۰

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در پی حمله پهپادی به مواضع مقاومت در سوریه، گفت که آمریکا به دنبال رویارویی نظامی با ایران نیست، اما برای محافظت از پرسنل خود به هراقدامی، با قدرت پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایلنا، بایدن که به کانادا سفر کرده است، تاکید کرد که روز گذشته دستور حمله هوایی به مواضع مقاومت در سوریه را صادر کرده است.

وی در ادامه گفت که آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست اما آماده است برای محافظت از مردم خود با قدرت دست به اقدام بزند؛ دقیقا همانند آنچه شب گذشته اتفاق افتاد».

پنتاگون نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شامگاه پنج‌شنبه به دستور رئیس‌جمهوری آمریکا تاسیسات نظامی گروه‌های مورد ایران در شرق سوریه هدف حمله هوایی آمریکا قرار گرفت.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که این حملات در پاسخ به حمله روز پنج‌شنبه و همچنین مجموعه‌ای از حملات اخیر علیه نیروهای ائتلاف در سوریه توسط گروه‌های مورد حمایت ایران انجام شده است. 

وی افزود که هر گروهی که به نیروهای آمریکایی حمله کند، مصون نخواهد ماند و قطعا «مجازات» خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها