کد خبر: 624602
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۲۲:۴۵:۴۹
| |

گاردین:

ترامپ خودش را برای «نبرد نهایی» در انتخابات آمریکا آماده می‌کند

روزنامه گاردین در گزارشی به آمادگی دونالد ترامپ برای انتخابات آمریکا پرداخته است.

ترامپ خودش را برای «نبرد نهایی» در انتخابات آمریکا آماده می‌کند
کد خبر: 624602
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۲۲:۴۵:۴۹

دونالد ترامپ خود را برای «نبرد نهایی» آماده می‌کند- و هم‌زمان دنیا هم منتظر روشن شدن تکلیف این نبرد است.

به گزارش شفقنا، روزنامه گاردین نوشت: رابرت رایش وزیر کار سابق ایالات متحده آمریکا و نویسنده کتاب‌های «نجات سرمایه‌داری» و «سیستم» نوشته: دونالد ترامپ و جمهوری‌خواهان نبرد خود را خواهند باخت. جالب این که حتی اگر ترامپ بتواند در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان پیروز شود، در روز موعود در انتخابات عمومی ریاست جمهوری شکست خواهد خورد.

دونالد ترامپ البته در روند حرکتی خود حتی یک بار هم از موضوع اصلی مبارزات انتخاباتی خود منحرف نشده است.

مثلاً اولین دور کمپین انتخاباتی او برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را در 25 مارس در واکوی تگزاس به یاد بیاورید- که دقیقاً 30 سال پس از درگیری مرگبار بین مجریان قانون و شاخه داویدیان برگزار شد – که در جریان آن درگیری بیش از 80 نفر از اعضای آن فرقه مذهبی و چهار مأمور فدرال کشته شدند.

ترامپ دور آغازین مبارزات خود را با اجرای قطعه «عدالت برای همه» و سرود ملی آمریکا افتتاح کرد- که اجرای آن را گروه کری عهده‌دار بود که از مردانی که به خاطر نقششان در قیام 6 ژانویه زندانی شده بودند، تشکیل شده بود. در این میان ترامپ دست روی قلب گذاشته بود و جلوی پرده‌های بزرگی که فیلم‌های شورش کنگره را نشان می‌دادند، برنامه را آغاز کرد.

او سپس ادعای ساختگی خود مبنی بر انجام تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ را تکرار کرد و در ادامه نیز از آشوبگران ششم ژانویه تمجید کرد.

ترامپ هم‌چنین علیه دادستان‌هایی که در این اواخر بر تحقیقات متعددی در مورد رفتار و فعالیت‌های او نظارت کرده‌اند، سخنان خشم‌آگینی بر زبان آورد و از آن‌ها به‌عنوان «فضولات انسانی» نام برد. او خطاب به جمعیت گفت: «اراذل و جنایتکارانی که سیستم قضایی ما را فاسد کرده‌اند، شکست خواهند خورد و بدنام و رسوا خواهند شد».

ترامپ در ادامه اعلام کرد: «دشمنان ما از این که ما را متوقف کنند ناامید شده‌اند و مخالفان ما هر کاری از دستشان بر می‌آمد برای شکستن روحیه و اراده ما انجام داده‌اند، اما شکست خورده‌اند. آن‌ها فقط و فقط ما را قوی‌تر کرده‌اند و این را در نبرد نهایی ۲۰۲۴ خواهند دید. این نبرد نهایی نبرد بزرگی خواهد بود. شما مرا به کاخ سفید بازخواهید گرداند و سلطنت آن‌ها به پایان خواهد رسید و آمریکا یک بار دیگر یک ملت آزاد خواهد شد».

از آن زمانی که کیفرخواست‌ها علیه او انباشته شده‌اند و فاصله او با رقبایش در نظرسنجی‌ها افزایش یافته؛ «نبرد نهایی» ترامپ بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است- که نبردی است علیه حاکمیت قانون و دموکراسی.

در این میان بسیاری هم منتظر کیفرخواست کلانی هستند که به زودی به دلیل تلاش دونالد ترامپ برای کودتا علیه ایالات متحده آمریکا علیه او اعلام خواهد شد.

ترامپ نیز آماده است تا از خود این کیفرخواست کلان نیز در نبرد نهایی خود استفاده کند.

ترامپ چند روز پیش در یک برنامه رادیویی در آیووا هشدار داد که زندانی شدن او به دست بازرس ویژه جک اسمیت «بسیار خطرناک» خواهد بود؛ چرا که حامیان او به نسبت سال ۲۰۲۰ «شور بسیار بسیار بیشتری» دارند.

متأسفانه در این میان اتفاق بدی که برای ملت آمریکا اتفاق افتاده این بوده که حزب جمهوری‌خواه در این خط نبرد در جبهه ترامپ ایستاده و متحد او محسوب می‌شود.

در واقع قانون‌گذاران جمهوری‌خواه حتی در صورتی هم که نخواهند مستقیماً از آشوب‌گران ۶ ژانویه دفاع کنند، باز هم مجبورند به بازپرس ویژه جک اسمیت، وزارت دادگستری، دادستان منطقه منهتن و دیگر دادستان‌هایی که خواهان پاسخگویی ترامپ هستند، حمله کنند.

صدور چنین کیفرخواستی علیه ترامپ- به اتهام تلاش برای سرنگونی نظم قانون اساسی- یک بار دیگر باعث خواهد شد که انتخابات سال 2024 نیز مانند انتخابات 2020 بیشتر یک همه‌پرسی درباره ترامپ باشد تا بایدن.

این کیفرخواست هم‌چنین کار نامزدهای جمهوری‌خواه را در سراسر کشور برای تمرکز بر دشمنان جعلی خود از قبیل معلمان و شرکت‌های ضد تبعیض، اقلیت‌های جنسیتی و نژادی، مهاجران و سوسیالیسم دشوارتر خواهد کرد و در عوض آن‌ها را مجبور خواهد کرد که در نبرد نهایی از دونالد ترامپ دفاع کنند.

ترامپ و جمهوری‌خواهان اما در این نبرد شکست خواهند خورد. حتی اگر ترامپ بتواند در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان پیروز شود، در روز موعود در انتخابات عمومی ریاست جمهوری شکست خواهد خورد.

شاهد این مثال این واقعیت است که در انتخابات نوامبر گذشته، تقریباً هر جمهوری‌خواهی که منکر صحت انتخابات 2020 بود، در انتخابات ایالت خود شکست خورد تا مشخص شود آمریکایی‌ها با این که در مورد خیلی چیزها دیدگاه‌های متفاوتی دارند، اما بیشترشان مخالف استبداد هستند و فاشیسم را رد می‌کنند و البته از قانون اساسی و منشور حقوق و دموکراسی و حاکمیت قانون حمایت می‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها