کد خبر: 563175
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۲۰:۴۷:۴۱
| |

​بر اساس یک نظرسنجی:

۶۴درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه به ترامپ رأی نمی‌دهند

​بر اساس یک نظرسنجی، بیش از نیمی از جمهوری‌خواهان گفتند که اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نامزد انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ باشد، به او رأی نمی‌دهند.

۶۴درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه به ترامپ رأی نمی‌دهند
کد خبر: 563175
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۲۰:۴۷:۴۱

بر اساس نظرسنجی نیویورک‌تایمز که با همکاری کالج سیینا انجام شد، حدود ۴۹درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در نظرسنجی گفتند که در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری به ترامپ رای خواهند داد و از میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه زیر ۳۵سال، ۶۴درصد گفتند که به ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری رأی نخواهند داد.

به گزارش ایسنا، ۷۵درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره اقدامات ترامپ در مورد انتخابات ۲۰۲۰ گفتند که «او از حق خود برای شرکت در انتخابات استفاده می‌کرد»؛ در حالی که تنها ۱۹درصد گفتند که این مسئله «دموکراسی آمریکایی را تهدید کرد.»

نیویورک‌تایمز دو روز پیش هم در نظرسنجی که با همکاری کالج سیینا انجام داد، نوشت که اکثریت دموکرات‌ها از داشتن یک نامزد جدید به جای جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ حمایت می‌کنند.

بر اساس نظرسنجی نیویورک‌تایمز، تقریباً ۶۴درصد از رأی‌دهندگان دموکرات معتقدند این حزب باید نامزد دیگری را برای ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ معرفی کند و حدود ۳۳درصد نیز سن بایدن را دلیل اصلی این خواسته خود عنوان کردند؛ در حالی که حدود ۳۲درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که مربوط به عملکرد شغلی دولت اوست.

در این نظرسنجی آمده که ۹۴درصد از جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله گفتند که یک نامزد جدید را ترجیح می‌دهند و ۳۳ درصد از رای‌دهندگان در نظرسنجی عملکرد بایدن را تأیید کردند.

طبق این نظرسنجی، ۲۰درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، اقتصاد را یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی کشور و ۱۵درصد نیز تورم و هزینه‌های زندگی را مهم‌ترین موضوع عنوان کرده‌اند. تنها ۱۳درصد از رای‌دهندگان معتقد بودند که کشور در مسیر درستی قرار دارد.

به نوشته نیویورک تایمز، این پایین‌ترین سطح ثبت‌شده از زمان آغاز بحران مالی در آمریکا است که بیش از ۱۰ سال پیش شروع شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها