کد خبر: 619223
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۱۰:۴۸:۵۶
| |

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه:

سخنرانی فوری پوتین؛ با یک خیانت داخلی و شورش مسلحانه مواجهیم/ پاسخ ما به این شورش سخت خواهد بود

سخنرانی رئیس‌جمهور روسیه بعد از تحولات شب گذشته مسکو آغاز شد.

سخنرانی فوری پوتین؛ با یک خیانت داخلی و شورش مسلحانه مواجهیم/ پاسخ ما به این شورش سخت خواهد بود
کد خبر: 619223
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۱۰:۴۸:۵۶

سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بعد از تحولات شب گذشته مسکو آغاز شد.

به گزارش شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری این کشور پیش از ظهر امروز در واکنش به اقدامات اخیر «یوگنی پریگوژین»، رئیس و بنیانگذار گروه شبه نظامی «واگنر»، برای مردم کشورش سخنرانی کرد.

پوتین در این سخنرانی ضمن تاکید بر این که تلاش برای تقسیم جامعه، خنجری از پشت به شمار می آید، عنوان کرد که آن چه هم اکنون در روسیه اتفاق می افتد، خیانت داخلی و شورش مسلحانه است.

رئیس جمهوری روسیه با بیان این که با قاطعیت و شدت به تهدید کنونی پاسخ خواهد داد، اعلام کرد که شب گذشته با همه فرماندهان نظامی کشورش در همه محورها ارتباط برقرار کرده است.

به گفته پوتین، روسیه در حال نبردی است که مستلزم اتحاد برای مقابله با طرح های خارجی است و نیروهای مسلح این کشور نیز دستور خنثی سازی سازمان دهندگان شورش مسلحانه کنونی را دریافت کرده اند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین دستور به سرویس های امنیتی برای اعلام وضعیت مبارزه با تروریسم خبر داده و خاطر نشان ساخت که اقدامات شدیدی برای برقراری دوباره نظم در منطقه «روستوف» اتخاذ خواهد شد.

پوتین ضمن تاکید بر این که هنگام اجرای عملیات نظامی ویژه (حمله روسیه به خاک اوکراین) باید از هر گونه اختلافی خودداری شود، اظهار داشت: به عنوان رئیس جمهوری روسیه و به عنوان یک شهروند روس، هر آن چه در توان دارم را برای دفاع از روسیه و متوقف ساختن این شورش مسلحانه انجام خواهم داد.

به گفته رئیس جمهوری روسیه، کسانی که شورش مسلحانه کنونی را سازماندهی کردند و سلاح های خود را به سوی همرزمانشان نشانه رفتند، به این کشور خیانت کردند و به همین دلیل نیز، مجازات خواهند شد و در برابر قانون و مردم پاسخگو خواهند بود.

بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه نیز از سخنرانی پوتین نقل کرد: من شهروندان روسیه، عناصر نیروهای مسلح، سازمان های انتظامی و اطلاعاتی، سربازان و فرماندهانی که اکنون در مواضع جنگی خود برای دفع حملات دشمن می جنگند و این کار را قهرمانانه انجام می دهند و همچنین کسانی که با فریب یا تهدید، به یک ماجراجویی جنایتکارانه کشیده شده و به مسیر جنایتی بزرگ یعنی شورش مسلحانه رانده شدند را مورد خطاب قرار می دهم.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری روسیه خاطر نشان ساخت: اقداماتی که وحدت ما را تقسیم می کند، در واقع خیانت به ملت واحد و به همرزمان است که هم اکنون در جبهه می جنگند؛ این یک خنجر از پشت به کشور و ملت ما است.

پوتین در این باره ادامه داد: این نبردی است که سرنوشت مردم ما در آن تعیین می شود و مستلزم اتحاد همه نیروها و وحدت و مسئولیت است، جایی که باید از هر آن چه ما را تضعیف می کند و هر گونه درگیری که امکان دارد دشمنان خارجی از آن برای تضعیف ما از درون استفاده کنند، خلاص شویم.

رئیس جمهوری روسیه همچنین عنوان کرد: هر گونه ناآرامی داخلی، تهدیدی مرگباری برای کشور و ملت ما است؛ این ضربه ای به روسیه و مردم آن است و اقدامات ما برای حفاظت از میهن در برابر چنین تهدیدی، شدید خواهد بود.

پوتین ضمن تاکید بر این که مقامات اجازه نخواهند داد که تفرقه دیگری در روسیه رخ دهد و از مردم محافظت خواهند کرد، ضربه وارد شده به کشورش در سال 1917 میلادی هنگامی که در جنگ جهانی اول به سر می برد را یادآور شد و خاطر نشان ساخت: ما اجازه نخواهیم داد که این اتفاق دوباره بیفتد و از ملت و کشور خود در برابر هر گونه تهدیدی محافظت خواهیم کرد.

رئیس جمهوری روسیه در این باره افزود: امروز روسیه در حال نبرد دشواری برای آینده خود است و تهاجم نئونازی ها و اربابان آنها را دفع می کند؛ عملا ماشین نظامی، اقتصادی و رسانه ای غرب به طور کامل علیه ما نشانه رفته است؛ ما برای زندگی، امنیت و ملتمان، برای حاکمیت، استقلال و حق خود در این که روسیه باشیم و کشوری با تاریخ هزار ساله بمانیم، مبارزه می کنیم.

پوتین ضمن اعلام این که هم اکنون اقدامات بیشتری برای مبارزه با تروریسم در شهر و استان مسکو و شماری از مناطق دیگر روسیه در حال انجام است، خاطر نشان ساخت که کشورش بر همه چالش های پیش روی خود غلبه خواهد کرد و قدرتمندتر خواهد شد.

خبر تکمیل می شود...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها