کد خبر: 614162
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ۲۲:۲۰:۱۴
| |

اولاف شولتز صدراعظم آلمان:

اوکراین در آینده‌ای نزدیک عضو ناتو نخواهد شد

به گفته صدراعظم آلمان، اوکراین حتی پس از پایان جنگ تسلیحات غربی دریافت خواهد کرد اما در آینده‌ای نزدیک اوکراین عضو ناتو نخواهد شد.

اوکراین در آینده‌ای نزدیک عضو ناتو نخواهد شد
کد خبر: 614162
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ۲۲:۲۰:۱۴

اولاف شولتز صدر اعظم آلمان اعلام کرد اوکراین به دریافت تسلیحات ساخت کشورهای غربی حتی پس از پایان منازعه کنونی ادامه خواهد داد.

به گزارش شفقنا، شولتز گفت: در آینده نیز باید ما درباره تضمین‌های امنیتی صحبت کنیم، این موضوع روشنی است، این تضمین‌های امنیتی شامل ارسال تسلیحات غربی به اوکراین در آینده است، پس از جنگ نیز تجهیز کی‌یف به تسلیحات غربی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کشورهای غربی هنوز درباره این ضمانت‌های امنیتی رایزنی نکرده‌اند چرا که منازعه اوکراین هنوز به پایان نرسیده است.

صدر اعظم آلمان گفت: اوکراین در آینده نزدیک به عضویت پیمان ناتو درنخواهد آمد چرا که استانداردها و معیارهای ناتو دربردارنده شروطی است که کی‌یف اکنون نمی‌تواند آن را اجرایی کند.

پیش از این، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه گفته بود: حمایت ناتو از کی‌یف منجر به موفقیت نیروهای اوکراینی در میدان جنگ نمی‌شود؛ بلکه برعکس، یک افزایش قابل توجه تلفات در میان کارکنان نیروهای مسلح اوکراین به وجود می‌آید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها