کد خبر: 611086
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۴ ۲۳:۱۰:۱۰
| |

بلژیک هفت نفر را به ظن حمله تروریستی بازداشت کرد

پلیس بلژیک هفت نفر را به ظن آماده شدن برای انجام یک حمله تروریستی بازداشت کرد.

بلژیک هفت نفر را به ظن حمله تروریستی بازداشت کرد
کد خبر: 611086
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۴ ۲۳:۱۰:۱۰

دفتر دادستانی بلژیک پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این افراد در حال برنامه ریزی چندین سناریو حمله تروریستی در این کشور بودند اما هنوز درباره هدف نهایی خود برای حمله تصمیم‌گیری نکرده بودند.

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی دادستانی بلژیک به روزنامه «د استاندارد» گفت: این افراد صحبت‌هایی درباره حمله به ساختمان‌های ناتو کرده بودند اما این طرح‌ها چندان قطعی نبود.

دفتر داستانی بلژیک گفت که تقریبا همه این افراد اصالت چچنی دارند و در عین حال سه نفر آنها شهروند بلژیکی بوده و جزو یکی از گروه‌های هوادار داعش هستند.

این در حالی است که دادگاهی در کشور اروپایی مالت یکشنبه ،هفت مرد سوری را به تشویق و آموزش دیگران برای ارتکاب اقدامات تروریستی در اروپا متهم کرد.

این افراد که بین ۲۱ تا ۲۷ سال سن دارند روز شنبه در عملیاتی با مشارکت یوروپل (آژانس پلیس اروپایی) بازداشت و یکشنبه در دادگاه حاضر شدند.

این گروه به همکاری با یک سازمان افراطی، دامن زدن به تروریسم از طریق انتشار پیام‌های عمومی، جذب نیرو برای ارتکاب اقدامات تروریستی، ترغیب دیگران به استفاده از مواد انفجاری و سلاح و تلاش برای سفر به اروپا برای اقدام تروریستی متهم شده‌اند.

افراد بازداشت شده این اتهامات رد کردند و بعد از حضور در دادگاه به بازداشتگاه بازگردانده شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها