کد خبر: 611489
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ۱۰:۲۲:۱۶
| |

مشاور کمال قلیچدار اوغلو رقیب اردوغان:

پیروز شویم عضویت سوئد در ناتو را تایید می‌کنیم

مشاور سیاست خارجی کمال قلیچداراوغلو گفت که اگر این نامزد اپوزیسیون ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، برنامه‌هایی برای تایید عضویت سوئد در ناتو پیش از نشست ماه ژوئیه این ائتلاف نظامی در ویلنیوس دارد.

پیروز شویم عضویت سوئد در ناتو را تایید می‌کنیم
کد خبر: 611489
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ۱۰:۲۲:۱۶

اونال چویکوز، مشاور سیاست خارجی کمال قلیچداراوغلو گفت که اگر این نامزد اپوزیسیون ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، برنامه‌هایی برای تایید عضویت سوئد در ناتو پیش از نشست ماه ژوئیه این ائتلاف نظامی در ویلنیوس دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه قرار است در ۱۴ مه برگزار شود. در صورت لزوم دور دوم رای‌گیری برای ۲۸ مه برنامه‌ریزی شده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری کنونی ترکیه از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه که از طرف حزب متحد جنبش ملی‌گرا حمایت می‌شود، به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی شده است. این در حالیست که کمال قلیچداراوغلو به عنوان نامزد واحد حزب مخالف «اتحاد مردم» معرفی شده است.

اونال چویکوز، مشاور سیاست خارجی قلیچداراوغلو روز شنبه به رادیو سوئد گفت: امیدوارم بتوانیم همه این فرآیندها در مورد تصویب پیشنهاد سوئد برای عضویت در ناتو را تا نشست ویلنیوس تکمیل کنیم. دولت جدید چنین قصدی خواهد داشت.

سوئد به همراه فنلاند در ماه مه ۲۰۲۲، چند ماه پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، پیشنهاد عضویت در ناتو را ارائه کردند. درخواست فنلاند توسط تمام ۳۰ عضو این اتحاد نظامی تحت امر آمریکا تایید شده است. پیشنهاد سوئد همچنان در انتظار تایید مجارستان و ترکیه است و روند الحاق به دلیل اقدامات موهن از جمله قرآن‌سوزی در جریان اعتراضات در استکهلم متوقف شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها