کد خبر: 611148
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۵ ۱۳:۱۳:۳۵
| |

بایدن در انتخابات ترکیه حامی رقبای اردوغان است

یکی از اعضای حزب عدالت و توسعه ترکیه در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» ضمن تاکید بر سرنوشت‌ساز بودن این دوره از انتخابات ریاست‌ جمهوری کشورش، تصریح کرد که رئیس‌جمهور آمریکا از رقبای «رجب طیب اردوغان» حمایت می‌کند.

بایدن در انتخابات ترکیه حامی رقبای اردوغان است
کد خبر: 611148
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۵ ۱۳:۱۳:۳۵

احمد حمدی چاملی، نماینده حزب عدالت و توسعه در مصاحبه با شبکه المیادین، ضمن اشاره به نقش نیروهای خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه گفت که انتخابات کنونی  مهم‌ترین انتخابات در تاریخ این کشور است و سرنوشت ساز خواهد بود.

به گزارش فارس، در گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» آمده است: چاملی «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا را به حمایت از مخالفان «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور فعلی ترکیه در انتخابات آتی متهم کرد.

او در ادامه می‌گوید: در سفرهای میدانی خود متوجه شده است که آرای حزب عدالت و توسعه مدام در حال افزایش است. اتهامات مطرح شده از سوی حزب جمهوری خلق علیه حزب عدالت و توسعه «نادرست است و قلیچداراوغلو باید از بیان آن‌ها خجالت بکشد».

این نماینده ترکیه‌ای با اذعان به اینکه «ترکیه اکنون در دموکراتیک‌ترین مرحله تاریخ جمهوری به سر می‌برد»، خاطرنشان کرد: «این انتخابات را می‌توان انتخاباتی ائتلافی توصیف کرد و شهروندان باید در قبال آن مواضع ملی داشته باشند».

پیش از این، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه، ایالات متحده را به برنامه‌ریزی برای برکنار کردن اردوغان، در انتخابات ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) به عنوان انتقام برای کودتاهای نافرجام واشنگتن متهم کرده بود.

وی تصریح کرده بود: می‌دانیم آمریکا پشت تلاش‌ها برای کودتا در ترکیه بوده و آن‌ها می‌خواهند انتقام کودتاهای نافرجام را بگیرند. این را هم می‌دانیم که می‌خواهند از اردوغان برای از بین بردن سیستم قدرتی که ایالات متحده [در ترکیه] از دهه ۱۹۶۰ ایجاد کرده بود، انتقام بگیرند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی ترکیه، نامزد ائتلاف جمهوری به رهبری حزب عدالت و توسعه قرار است با «کمال قلیچداراوغلو» نامزد ائتلاف ملت به رهبری حزب جمهوری خلق، در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که در تاریخ چهاردهم می برگزار می‌شود، رقابت کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها