کد خبر: 611282
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۰۹:۰۴:۳۸
| |

یک کارشناس مسائل روسیه تحلیل کرد:

حمله پهپادی به کرملین کمی مشکوک است؛ ممکن است ساختگی باشد

یک کارشناس مسائل روسیه می‌گوید: بحث اصلی این است که حمله به کرملین آن هم در شرایطی که شهر مسکو با پدافندهای هوایی بسیار قوی مراقبت می‌شود، کمی مشکوک به نظر می‌رسد و معتقدم که به راحتی می‌شود چنین حملاتی را کنترل کرد.

حمله پهپادی به کرملین کمی مشکوک است؛ ممکن است ساختگی باشد
کد خبر: 611282
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۰۹:۰۴:۳۸

نعمت‌الله ایزدی کارشناس ارشد مسائل روسیه در تشریح ابعاد حمله پهپادی به کرملین عنوان کرد:  در مورد این موضوع و تحلیل ابعاد مربوط به آن باید بگویم که شرایط جنگ در اوکراین باعث شده که این نوع مسائل برجسته شود؛ چراکه هم روسیه در رسیدن به اهدافش ناکام مانده و هم اوکراین موفق نشده که روس‌ها را به صورت کامل عقب بزند و به همین دلیل معتقدم که سکونِ به وجود آمده در جنگ اوکراین باعث شده چنین مسائلی که اهمیت چندانی هم از حیث میدانی ندارد یک‌باره بزرگ‌نمایی شود.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی ایزدی در این رابطه را می‌خوانید:

  • مساله مهم این است که به صورت کلی مسأله پهپادها در جنگ اوکراین به یک عنصر روانی و رسانه‌ای تبدیل شده است. به عنوان مثال زمانی که اخبار مربوط به فروش پهپادهای ایران به روسیه مطرح شد هرچند که تهران نتوانست این موضوع را به خوبی مدیریت کند اما در نهایت یک جنگ روانی و رسانه‌ای علیه ما با محوریت همین موضوع به راه افتاد که دامنه آن حتی در تقابل ایران و اروپا هم قابل مشاهده بود.
  • آنچه در مورد حمله پهپادی به کرملین باید مورد نظر قرار بگیرد این است که اساساً روسیه را باید یک کشور پهناور دانست و در این میان بحث اینجاست که فاصله مسکو تا مرز اوکراین چندان کم نیست و به این جهت باید توان نظامی اوکراین هم در نظر گرفته شود.
  • این وضعیت در حالی زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد که در یک سوی جنگ اوکراین پهپادهای ایران و در سوی دیگر پهپادهای ترکیه قرار دارند که به نوعی وضعیت را برای روسیه و اوکراین حساس می‌کنند.
  • به همین دلیل معتقدم در بحث حمله پهپادی به کرملین تردیدهای زیادی از این جهت وجود دارد. بحث اصلی این است که حمله به کرملین آن هم در شرایطی که شهر مسکو با پدافندهای هوایی بسیار قوی مراقبت می‌شود، کمی مشکوک به نظر می‌رسد و معتقدم که به راحتی می‌شود چنین حملاتی را کنترل کرد.
  • اگر هم در این میان اوکراینی‌ها چنین اقدامی را انجام داده باشند به نظرم امکان دارد که طرفداران آنها در خارج یا داخل این کشور دست به چنین عملی زده باشند. به هر ترتیب روس‌ها در حال استفاده از این حمله هستند و در حال تبدیل کردن این ماجرا به یک مساله دوجانبه میان خود با آمریکا و اوکراین خواهد بود.
  • توجه داشته باشید که در نمای کلی ایالات متحده در حال حمایت از اوکراین است اما نمی‌توان گفت که در این راه روسیه به دنبال بهانه‌تراشی علیه واشنگتن و کی‌یف نیست. روسیه می‌خواهد تهاجم سیاسی علیه ایالات متحده را هم با این سناریو گسترده کند و حتی در سازمان ملل هم علیه واشنگتن دست به اقدام خواهد زد.
  • به همین دلیل است که می‌گویم این حمله ممکن است ساختگی باشد. حتی امکان دارد در داخل روسیه هم کسانی حضور داشته باشند که بخواهند علیه پوتین و کرملین دست به یک اقدام مشخص بزنند تا در نهایت مسکو باز هم به سمت جنگ عمیق‌تر هدایت شده و منافع کمپانی‌های ساخت تسلیحات تامین شود.
  • این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که رئیس گروه واگنر اعلام کرده که از شهر باخموت عقب‌نشینی خواهند کرد و بعد از بهبودی نیروهایشان مجدداً به این منطقه خواهند آمد که نشان می‌دهد روسیه در پرونده اوکراین از حیث انسانی و عملیاتی با مشکل روبه‌رو است.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها