کد خبر: 610964
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۴ ۰۸:۴۴:۳۴
| |

روسیه باز هم از حمله پهپادی اوکراین خبر داد؛ این بار پالایشگاه نفت در آتش سوخت

خبرگزاری روسی «تاس» امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که در یک حمله پهپادی به جنوب روسیه، پالایشگاه نفت این کشور دچار آتش‌سوزی شد.

روسیه باز هم از حمله پهپادی اوکراین خبر داد؛ این بار پالایشگاه نفت در آتش سوخت
کد خبر: 610964
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۴ ۰۸:۴۴:۳۴

رسانه‌های محلی از حمله پهپادی اوکراین به جنوب روسیه خبر دادند که به آتش‌سوزی در پالایشگاه نفت روسیه منجر شد.

به گزارش فارس، خبرگزاری روسی «تاس» امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که در یک حمله پهپادی به جنوب روسیه، پالایشگاه نفت این کشور دچار آتش‌سوزی شد.

این خبر در حالی منتشر شده است که روز گذشته (چهارشنبه) نیز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین از حمله پهپادی اوکراین به کاخ کرملین با هدف سوء قصد به جان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خبر داد.

یکی از مسئولان خدمات اورژانس روسیه به تاس گفته است که آتش‌سوزی در مخزن پالایشگاه نفت در شهرک «ایلسکی» در منطقه «کراسنودار جنوبی» پس از حمله یک هواپیمای بدون سرنشین ناشناس آغاز شد.

«ونیامین کندراتیف» فرماندار کراسنودار تصریح کرد که آتش‌سوزی در پالایشگاه در یک محدوده‌ای به مساحت 400 متر مربع متمرکز شده بود و واحدهای اضطراری به سرعت آن را مهار کردند.

در روستای مجاور «ولنا»، آتش سوزی مشابهی در یک مخزن نفت، یکهزار و 200 متر مربع را فراگرفت و مسئولان محلی، سقوط یک پهپاد را عامل این رخداد اعلام کردند.

طبق این گزارش، در همان روز، مسکو اعلام کرد که دو پهپاد را که به سمت اقامتگاه پوتین پرواز می‌کردند، سرنگون کرده و اوکراین را به تلاش برای «اقدام تروریستی» متهم کرد.

کی‌یف با این‌حال تأکید دارد که این حمله پهپادی هیچ ارتباطی به این کشور نداشته و مدعی شده است که مسکو این حملات را انجام داده است و از طرف دیگر، ایالات متحده در خصوص اتهامات مسکو علیه کی‌یف ابراز تردید کرده است.

از طرف دیگر، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه روز چهارشنبه گفت که پس از حمله تروریستی امروز، هیچ گزینه‌ای جز حذف فیزیکی زلنسکی و دار و دسته‌اش وجود ندارد».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها