کد خبر: 611277
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۰۸:۲۲:۰۶
| |

افشای اختلافات درونی در نیروهای روسی؛ واگنر تهدید به ترک باخموت کرد

رئیس گروه خصوصی نظامی واگنر از ژنرال‌های روسیه عصبانی است و تهدید کرد اگر به اندازه کافی مهمات جنگی به آنها نرسد، گروه وی باخموت را ترک خواهد کرد.

افشای اختلافات درونی در نیروهای روسی؛ واگنر تهدید به ترک باخموت کرد
کد خبر: 611277
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۰۸:۲۲:۰۶

یوگنی پریگوژین رئیس گروه خصوصی نظامی واگنر از ژنرال‌های روسیه عصبانی است و تهدید کرد اگر به اندازه کافی مهمات جنگی به آنها نرسد، گروه وی باخموت را ترک خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، رئیس گروه واگنر در یک کلیپ ویدئویی غیرعادی، با عصبانیت بسیار به سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و ژنرال والری گراسیموف رئیس نیروهای مسلح این کشور حمله کرد.

وی پس از ضبط ویدئو در میدانی مملو از اجساد و سرزنش فرماندهان ارشد دفاعی روسیه برای تلفاتی که این گروه خصوصی نظامی متحمل آن شده است، گفت: اینها پسران واگنر هستند که امروز کشته شدند. خون آنها هنوز تازه است.

پریگوژین در این کلیپ افزود: آنها به عنوان داوطلب به اینجا آمدند و دارند می‌میرند.

وی صبح جمعه نیز در کلیپی جداگانه گفت که نیروهای واگنر هفته آینده شهر باخموت در شرق اوکراین را به دلیل کمبود مهمات ترک خواهند کرد.

پریگوژین در این کلیپ دو دقیقه‌ای نیز در حالی که وزیر دفاع و رئیس نیروهای مسلح روسیه را مورد خطاب قرار می‌دهد، فریاد می‌زند: مهمات ما کجاست؟

واگنر نقش کلیدی در حمله چند ماهه مسکو به باخموت به عنوان یک میدان جنگی با ارزش استراتژیک محدود، ایفا کرده است.

پریگوژین قبلاً با مقامات ارشد روسیه بر سر تاکتیک‌های نظامی اختلاف داشت و رهبران نظامی این کشور را به دلیل عدم ارائه مهمات به گروه خود به خیانت بزرگ متهم کرد. او به تازگی تهدید کرده بود که باخموت را ترک خواهد کرد اما در نهایت باقی ماند.

یک مقام سابق دفاعی روسیه که از نزدیک با رئیس گروه واگنر کار کرده است، گفت: ما به چیزهای زیادی از پریگوژین عادت کرده‌ایم اما قطعا این بار موضوع خیلی حادتر است.

این مقام سابق که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به اینکه تهدید پریگوژین به ترک باخموت آشکارا بخشی از یک کارزار باج‌خواهی برای دریافت مهمات بیشتر برای واگنر است، افزود: پریگوژین همیشه برای به دست آوردن آنچه می‌خواهد فشار می‌آورد اما مشخص نیست که آیا این اقدام اخیر وی نتیجه خواهد داد یا خیر.

پریگوژین در دومین پیام ویدئویی خود خطاب به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و وزارت دفاع این کشور می‌گوید که در ۱۰ می‌ (۲۰ اردیبهشت) از باخموت خارج می‌شود زیرا در نبود مهمات، آنها (گروه واگنر) محکوم به نابودی بی‌معنا هستند.

در ویدئوی سومی که پریگوژین اواخر روز جمعه منتشر کرد هم او به اتهامات خود ادامه داد و شویگو و گراسیموف را مسئول کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار سرباز روسی معرفی کرد.

فرمانده گروه واگنر گفت: من مطمئن خواهم شد که آنها مسئولیت آن را به عهده خواهند گرفت.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه مستقیما به اتهامات پریگوژین پاسخ نداد، اما شویگو روز جمعه به یک مقام ارشد دفاعی دستور داد تا از تامین مستمر نیروها با تمام تسلیحات و تجهیزات نظامی لازم اطمینان حاصل کند.

اما اوکراین ادعاهای پریگوژین مبنی بر اینکه واگنر قصد دارد باخموت را کنار بگذارد را رد کرد.

آنا مالیار معاون وزیر دفاع این کشور گفت که روسیه قصد دارد تا ۹ ماه مه (۱۹ اردیبهشت) یعنی روزی که روسیه پیروزی شوروی بر آلمان نازی را جشن می‌گیرد، باخموت را تصرف کند.

مالیار افزود: واگنر برای دستیابی به این هدف از همه جهات نیروهای خود را به باخموت خواهد کشاند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها