کد خبر: 610547
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۲۰:۲۰:۱۰
| |

روزنامه اطلاعات:

برجام به «نفس نفس» افتاده است

روزنامه اطلاعات نوشت: هر دو طرف فعلاً سیاستی را پیش گرفته‌اند تا از یکسو «پایان گفتگو» درباره برجام تلقی نشود و از سوی دیگر با رصد مجموعه شرایط در حالی‌که برجام به نفس، نفس افتاده است، همچنان روزنه دستیابی به توافق نهایی مسدود دیده نشود!

برجام به «نفس نفس» افتاده است
کد خبر: 610547
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۲ ۲۰:۲۰:۱۰

روزنامه اطلاعات معتقد است که برجام به نفس‌نفس افتاده و سرنوشت آن به جنگ اوکراین گره خورده است.

به گزارش اطلاعات، از بررسی شرایط کنونی درباره معاهده برجام، برمی‌آید که هر دو طرف فعلاً سیاستی را پیش گرفته‌اند تا از یکسو «پایان گفتگو» درباره برجام تلقی نشود و از سوی دیگر با رصد مجموعه شرایط در حالی‌که برجام به نفس، نفس افتاده است، همچنان روزنه دستیابی به توافق نهایی مسدود دیده نشود!

روزنامه اطلاعات در ادامه یادآور شده است: اغلب گزارش‌ها و نقدها اقدام درباره معاهده برجام را منوط به ادامه بحران جنگ اوکراین و سرنوشت پایانی آن ارزیابی می‌کنند. واقعیت این است که نه پوتین در بحبوحه جنگ در اوکراین، تمایلی به توافق نهایی و مطلوب ایران و غرب (آمریکا و اروپا) در پرونده مذاکرات برجام دارد و نه بایدن که وارد مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آینده آمریکا شده است، تلاشی برای به سرانجام رسانیدن مذاکرات برجام می‌کند. در چنین فضای خبری و رسانه‌ای تنها نشان این است که برجام به نفس، نفس افتاده است، مذاکرات طرفین برای توافق نهایی مسکوت مانده است و سرنوشت مذاکرات برجام به شدت به چگونگی پایان جنگ در اوکراین گره خورده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها