کد خبر: 609014
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» به نقل از رویترز گزارش می‌دهد:

این بازی متفاوت است آقای بایدن

کمپین انتخاب مجدد جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده با چالش‌های جدیدی روبرو است.

این بازی متفاوت است آقای بایدن
کد خبر: 609014
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ۰۸:۰۰:۰۰

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده این‌بار برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری با چالش‌های جدیدی روبرو است.

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از رویترز ، در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خود را برای یک نبرد  سنگین برای انتخاب مجدد آماده می کند، واقعیت های رقابت در سال 2024 و تفاوت با سال 2020 - در اوج همه گیری ویروس کرونا-  چالش های جدیدی را پیش روی او قرار می‌دهد. جو بایدن دموکرات می‌گوید که دوباره نامزد پست ریاست جمهوری می‌شود و در نظر دارد به زودی این خبر را  رسما اعلام کند.

در سال 2020، بایدن به دلیل شیوع کووید-19 که بر بیشتر جنبه‌های زندگی آمریکایی‌ها از جمله مبارزات انتخاباتی او با دونالد ترامپ تاثیر گذاشت، توجه چندانی را به خود جلب نکرد.  در آن دوره در حالی که ترامپ در راهپیمایی‌های بزرگ سخنرانی می‌کرد، اما بایدن بیشتر مبارزات انتخاباتی‌اش را عملاً از زیرزمین خانه‌اش پیش می‌برد و تا حد زیادی از حضور در جمعیت برای کاهش خطر ابتلای خود به ویروس کرونا پرهیز کرد.

این وضعیت این بار تغییر خواهد کرد.کمپین های انتخاباتی با ظاهر شدن در رستوران ها، حضور فیزیکی در کارخانه ها و سالن ها با حضور جمعیت قابل توجهی از مردم و سلفی گرفتن با آنها رونق پیدا خواهد کرد. کنوانسیون دموکرات ها در شیکاگو به جای آنلاین، حضوری خواهد بود.  بایدن که در سن ۸۰ سالگی مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده است، همزمان با حضور در این کمپین‌ها باید وظایف روزانه‌اش را هم به عنوان رئیس جمهور به نحو احسن انجام دهد.

بایدن در سال 2020 ترامپ را با برتری 306 بر 232 در کالج الکترال، پیروزی در ایالت های پنسیلوانیا و جورجیا شکست داد و با بیش از 7 میلیون رای در سطح ملی از ترامپ پیشی گرفت .

چالش سن آقای رئیس جمهور

جمهوری‌خواهان در این بازه زمانی  به‌دقت نشانه‌هایی از تغییر برنامه های جو بایدن و احیانا کنسل شدن آن را پیگیری خواهند کرد تا ثابت کنند که سن به مانعی در مسیر پیشبرد صحیح مبارزات انتخاباتی او تبدیل شده و به تبع او را به گزینه ای نامناسب برای ادامه حضور در کاخ سفید تبدیل کرده است.

اسکات رید، استراتژیست جمهوری خواه در این باره می‌گوید : «این کاملاً تکان دهنده است که بایدن فکر می کند که می تواند  از عهده دور دوم ریاست جمهوری در کاخ سفید برآید حالا از وجود ابهام در موفقیت او در به پایان رساندن همین دوره اول حضورش در کاخ سفید بگذریم.

دونالد ترامپ که خود را نامزد شرکت در انتخابات کرده 76 سال سن دارد.  پاسخ بایدن به نگرانی‌ها در مورد سن و نامزدی مجدد این بود که می‌توانید به عملکرد من نگاه کنید. کاخ سفید برای نشان دادن کارآمدی و کارآیی او به سابقه دستاوردهایش در قانون گذاری در دوره نخست اشاره می‌کند.

کارن فینی، استراتژیست دموکرات در این باره می‌گوید: «برنامه سفر گسترده، معیاری برای سنجش توانایی یک نامزد برای انجام کار نیست. قطعا جمهوری خواهان سن جو بایدن را به بهانه ای برای انتقاد از او تبدیل می‌کنند. ما این را می دانیم. بنابراین تمرکز باید روی موثرترین راه برای ارتباط برقرار کردن با مردم و رای دهندگان باشد. برای رسیدن به این مقصود طبیعتا یکی از راه ها برگزاری رویدادها و سفرهای حضوری است  اما ممکن است نوآوری های دیگری نیز وجود داشته باشد.»

ضرورت تعریف ابتکارهای جدید

دستیاران کمپین انتخاباتی بایدن کمپین 2020 او را با توجه به گسترش کرونا با ابتکارهایی همراه کردند که بعضا موفق هم بود. برخی از نوآوری ها به عنوان یک موفقیت در نظر گرفته شدند، از جمله جمع آوری کمک های مالی مجازی که بدون نیاز به سفرهای پرهزینه انجام شد.

اما ابتکاری دیگر بحث‌برانگیزتر بود، از جمله ممنوعیت چند ماهه استفاده از روش مراجعه حضوری و  در کوبیدن توسط داوطلبان کمپین و حضور همیشگی  بایدن در زیرزمین خانه‌اش، که تبدیل به سوژه ای شده بود که رقیب به دقت آن را زیر نظر داشت.

مگ بوستروم، یکی از بنیانگذاران شرکت ارتباطات استراتژیک می‌گوید که حضور فیزیکی بیشتر بایدن در میان رای دهندگان می‌تواند این‌بار به کمک او بیاید. فقط به وضعیت پیش آمده در جریان سخنرانی سالانه بایدن نگاه کنید. زمانی که جمهوری خواهان شروع به نواختن او کرده بودند او مستقیما با آنها به مبارزه پرداخت.

اما مسائل دیگری از جمله مدیریت او در اقتصاد ممکن است شانس رئیس جمهور فعلی را در مسیر مبارزات انتخاباتی تحت تاثیر قرار دهد، فورد اوکانل، استراتژیست جمهوری خواه، با اشاره به هرج و مرج دوران ریاست جمهوری ترامپ گفت: «جذابیت رای دادن به بایدن در سال 2020 در به نوعی تصور عجیب بازگشت به حالت عادی بود.امروز مشکل بایدن این است که او در دوره نخست در قدرت بوده و همه چیز غیر از عادی است، به خصوص در مورد اقتصاد و تورم. »

نگرانی های اقتصادی

بایدن در ژانویه 2021، درست زمانی که واکسن‌های کووید در حال پخش شدن بود، به قدرت رسید و شرایط اقتصادی به تدریج در اوایل دوران تصدی او پس از شوک تعطیلی‌های سراسری عادی شد. اما آمریکایی‌ها نگران یک رکود بالقوه هستند و بایدن ممکن است گرفتار قرار گرفتن در سمت اشتباه چرخه اقتصادی رو به جلو در سال 2024 شود، زیرا بیکاری احتمالاً با کاهش رشد، بالا ماندن نرخ‌های بهره و بالا ماندن تورم بالاتر از سطوح قبل از همه‌گیری کرونا  افزایش می‌یابد.

انتظار می رود ترامپ که قبلاً نامزدی مجدد خود را اعلام کرده و می‌تواند دوباره رقیب بایدن باشد، از راهبردی که در سال‌های 2016 و 2020 با راهپیمایی‌های بزرگ متعدد برای نیرو بخشیدن به پایگاه خود استفاده کرد، پیروی کند. اما او ابتدا باید در رقابتی طاقت فرسا برای نامزدی جمهوری خواهان پیروز شود - چیزی که بایدن، به عنوان رئیس فعلی بدون مخالفت عمده در داخل حزبش، با آن مواجه نخواهد شد.

جو لستینگی، استراتژیست دموکرات گفت: "ما به آتش‌بازی و راهپیمایی رنگارنگ نیاز نداریم. ما به قدرت و اعتقاد به ارزش‌های خود و پایداری برای دور نشدن از این ارزشها نیاز داریم.»

لستینگی با تمجید از مهارت بایدن در سیاست سنتی "خرده فروشی" گفت: "فکر می کنم او از پس این کار بر خواهد آمد.  اگر فرصتی پیدا کنید که در یک محیط کوچک صمیمی با او باشید، او می تواند تفاوت بزرگی در نگاه شما به توانایی هایش ایجاد کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها