کد خبر: 607404
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۱۶:۲۷:۲۸
| |

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن:

ما به دنبال صلح هستیم نه آتش‌بس

به گفته یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن، این جنبش به دنبال توقف کامل جنگ و نه آتش‌بس است و انصارالله نمی‌خواهد حاکمیت در یمن را انحصاری کند.

ما به دنبال صلح هستیم نه آتش‌بس
کد خبر: 607404
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۶ ۱۶:۲۷:۲۸

محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران جنبش انصارالله در این کشور در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت، درخواست‌های انصارالله از عربستان و ائتلاف عربی درخواست‌هایی خارج از عرف نیستند و شامل بازگشایی حریم هوایی، لغو محاصره و ازسرگیری فعالیت‌های تجاری خواهند بود.

به گزارشش ایسنا، الحوثی درباره دلیل دوری گزیدن سازمان ملل و دیگر طرف‌ها از مذاکرات اظهار کرد: تاکنون درباره این مسایل سیاسی صحبت نکردیم؛ اما نکات کلی را از طریق راه‌حل فراگیر ارائه کردیم و اصرار داریم در ابتدا مجازات ملت یمن با لغو محاصره و نپرداختن حقوق و دیگر مسایل انسانی متوقف شود.

همچنین در این دیدار درباره چگونگی تضمین خروج تمامی نیروهای بیگانه غیرسعودی از یمن گفت‌وگو شد و الحوثی گفت: عربستان رهبر ائتلاف بوده و سایر طرف‌ها را به جنگ فراخوانده و توقف جنگ به نفع عربستان است زیرا این کشور به شرایط با رویکرد صرفا توسعه‌ای و اقتصادی نگاه می‌کند و استمرار جنگ به زیانش است. امیدواریم به پایان جنگ و نه آتش بس موقت برسیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها