کد خبر: 605835
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۸ ۱۶:۲۰:۳۴
| |

جزئیات طرح جدید عربستان برای جنگ یمن

ریاض، شورای رهبری ریاست جمهوری را از تصمیم خود برای پایان دادن به جنگ و بستن دائم پرونده یمن مطلع کرد.

جزئیات طرح جدید عربستان برای جنگ یمن
کد خبر: 605835
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۸ ۱۶:۲۰:۳۴

عربستان رئیس و اعضای «شورای رهبری ریاست جمهوری یمن» را در سالگرد اعلام موجودیت این شورا از ریاض احضار کرد.

به گزارش میدل‌ایست نیوز به نقل از المیادین به نقل از منابع آگاه یمنی، در سالروز اعلام موجودیت «شورای ریاستی یمن» (وابسته به عربستان) عربستان رئیس و اعضای این شورا را به ریاض فراخواند و آنان را در جریان تفاهمات اعلام نشده خود با صنعا قرار داد.

بر اساس این گزارش، خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان در نشست دیروز خود طرح جدید برای حل بحران یمن را به رئیس شورای رهبری و اعضای شورا ارائه کرد.

به موجب این گزارش، طرح عربستان برای راه حل یمن به تمدید آتش بس موجود در یمن برای یک سال دیگر با توافق با صنعا اشاره دارد.

این منبع ادامه داد: همچنین این طرح به تمدید آتش بس در ازای پرداخت حقوق کارکنان دولتی، یکسان سازی پول و گشایش کامل بندر حدیده اشاره دارد.

به گفته منابع یمنی، تمدید آتش بس با شرایط جدید آن، اعلام رسمی عربستان مبنی بر پایان جنگ و توقف مداخله در یمن را به دنبال خواهد داشت.

این منابع افزودند: پس از اعلام پایان رسمی جنگ، رایزنی های یمنی-یمنی تحت نظارت سازمان ملل و حمایت عربستان و توافق بر سر دوره انتقالی دو ساله آغاز خواهد شد.

طبق گفته این منابع، طرح عربستان برای راه حلی مطابق با تفاهماتش با صنعا همچنان مورد بحث و بررسی است، اما تقریبا نهایی شده است. این منابع افزودند: ریاض، شورای رهبری ریاست جمهوری را از تصمیم خود برای پایان دادن به جنگ و بستن دائم پرونده یمن مطلع کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها