کد خبر: 607177
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۵ ۱۵:۱۱:۰۰
| |

امروز؛ عربستان میزبان نشستی برای بازگرداندن سوریه به جمع کشورهای عربی

عربستان سعودی امروز میزبان نشستی برای بازگرداندن سوریه به جمع کشورهای عربی با حضور اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس، مصر، اردن و عراق خواهد بود.

امروز؛ عربستان میزبان نشستی برای بازگرداندن سوریه به جمع کشورهای عربی
کد خبر: 607177
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۵ ۱۵:۱۱:۰۰

منابع خبری اعلام کردند عربستان سعودی امروز (جمعه، ۱۴آوریل) میزبان نشستی عربی برای تبادل نظر درباره بازگشت دمشق به اتحادیه عرب پس از بیش از یک دهه درگیری و تنش با سوریه خواهد بود.

به گزارش فارس، پایگاه خبری «روسیا الیوم» در گزارشش درباره این نشست نوشت: در پی اعتراضات سال ۲۰۱۱ در سوریه، چند کشور عربی به رهبری عربستان سعودی روابط دیپلماتیک خود را با دمشق قطع و عضویتش در اتحادیه عرب را  به حالت تعلیق درآوردند؛ با این وجود اما اخیراً نشانه‌هایی مبنی بر نزدیک‌شدن پایتخت‌های عربی به سوریه از جمله ابوظبی که روابط دیپلماتیک را احیا کرد و ریاض که با دمشق درباره ازسرگیری خدمات کنسولی بین دو کشور به توافق رسید، ظاهر شده است.

کشورهای مصر، عراق و اردن نیز به این نشست که قرار است با حضور کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در جده برگزار شود، دعوت شده‌اند تا موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پس از تعلیق عضویت این اتحادیه از سال ۲۰۱۲ تاکنون، حدود یک ماه قبل از نشست سران عرب در عربستان سعودی بررسی شود. 

هفته گذشته بود که خبرگزاری فرانسه خبر داد: دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس خواستار برگزاری نشستی برای روز جمعه هفته آینده در شهر جده، به منظور تبادل نظر درباره احتمال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها