کد خبر: 606967
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ ۱۳:۱۵:۲۲
| |

ژاپن قرارداد ۲.۸ میلیارد دلاری برای تولید انبوه موشک‌های دوربرد امضا کرد

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که قراردادهایی به ارزش نزدیک به ۳۸۰ میلیارد ین (۲.۸ میلیارد دلار) با بزرگترین پیمانکار دفاعی این کشور، صنایع سنگین میتسوبیشی، برای توسعه و تولید انبوه موشک‌های دوربرد برای استقرار در اوایل سال ۲۰۲۶ در میان نگرانی‌های فزاینده از افزایش قدرت و نفوذ چین امضا کرده است.

ژاپن قرارداد ۲.۸ میلیارد دلاری برای تولید انبوه موشک‌های دوربرد امضا کرد
کد خبر: 606967
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ ۱۳:۱۵:۲۲

تصمیم وزارت دفاع ژاپن، چراغ سبز توسعه نسخه‌های مختلف موشک‌های نوع ۱۲ میتسوبیشی خواهد بود. این جدیدترین تصمیم از مجموعه تصمیماتی است که قدرت نظامی ژاپن را در طول پنج سال آینده تقریباً دو برابر می کند. 

به گزارش ایسنا این وزارتخانه گفت که این قراردادها شامل نسخه‌های پیشرفته موشک‌های نوع ۱۲ میتسوبیشی برای پرتاب‌های سطحی، دریایی و هوایی و یک موشک بالستیک مافوق صوت برای دفاع از جزایر دوردست است.

به گفته این وزارتخانه، تولید انبوه موشک‌های هدایت شونده زمین به کشتی نوع ۱۲ و موشک‌های گلاید مافوق صوت که قبلا توسعه یافته‌اند، در سال جاری آغاز خواهد شد.

مقامات از ارائه تعداد موشک‌هایی که ژاپن قصد استقرار آنها را دارد خودداری کردند، اما اشاره کردند که انتظار می رود تولید به تدریج طی پنج سال آینده افزایش یابد.

مقامات این وزارتخانه گفتند که به دلیل فضای محدود زمینی در داخل، ژاپن قصد دارد آزمایش‌های موشکی پیش از استقرار را در پایگاه‌های نظامی در ایالات متحده انجام دهد.

قرارداد دیگر توسعه موشک‌های هدایت شونده ضد کشتی دوربرد زیردریایی است که از امسال آغاز و تا سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است. زمان استقرار آنها هنوز مشخص نیست.

این طرح توسعه بر اساس یک استراتژی امنیت ملی جدید است که ژاپن در ماه دسامبر اعلام کرد و به دنبال افزایش قابل توجه قدرت نظامی خود برای جلوگیری از تهدیدات احتمالی چین، کره شمالی و روسیه است. راهبرد جدید شامل توسعه قابلیت حمله پیشگیرانه، گسست شدید از تعهد ژاپن پس از جنگ برای محدود کردن ارتش خود به دفاع از خود است. ژاپن در حال تقویت دفاع در بخش جنوب غربی خود بوده و اخیراً واحدهای موشکی خود را در جزایر دورافتاده به عنوان بازدارنده در مواقع اضطراری مربوط به تایوان قرار داده است. اما ساکنان اوکیناوا به دلیل ترس از درگیر شدن در یک درگیری بر سر این حرکت اختلاف نظر دارند.

نخست وزیر فومیو کیشیدا گفت ژاپن همچنین در حال خرید ۴۰۰ موشک کروز دوربرد تاماهاوک ساخت ایالات متحده با قابلیت اصابت به اهدافی تا ۱۶۰۰ کیلومتری برای استقرار در سال ۲۰۲۶ است. ژاپن قصد دارد هزینه‌های نظامی خود را طی پنج سال آینده تقریباً دو برابر کند و به ۴۳ تریلیون ین (۳۱۵ میلیارد دلار) برساند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها