کد خبر: 606466
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۱۶:۲۱:۳۲
| |

ناجی صبری الحدیثی، آخرین وزیر خارجه رژیم صدام:

حمله آمریکا به عراق، در چارچوب پروژه اسرائیلی بود

به گفته آخرین وزیر خارجه دولت بعثی عراق، حمله آمریکا به عراق در چارچوب پروژه‌ای اتفاق افتاد که اسرائیل تعریف کرده‌بود.

حمله آمریکا به عراق، در چارچوب پروژه اسرائیلی بود
کد خبر: 606466
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۱۶:۲۱:۳۲

آخرین وزیر خارجه رژیم بعث عراق در سخنانی همزمان با سالروز حمله آمریکا به این کشور به ابعادی از این حمله اشاره کرد و گفت که تصمیم این تهاجم در چارچوب پروژه رژیم صهیونیستی اجرایی شد.

 به گزارش ایسنا، ناجی صبری الحدیثی، آخرین وزیر خارجه رژیم صدام در مصاحبه با روزنامه العربی الجدید گفت: در مورد تصمیم به تهاجم، مسیر منتهی به آن در واقع از همان روز اول پس از توقف جنگ ۱۹۹۱ توسط آمریکا و انگلیس آغاز شد و با حملات نظامی روزانه آنها، پیش بردن قطعنامه‌های ناعادلانه در شورای امنیت که خطرناک‌ترین آن قطعنامه شماره ۶۸۷ مصوب ۳ آوریل ۱۹۹۱ بود.

وی ادامه داد: تصمیم حمله به عراق توسط آمریکا و انگلیس طبق پروژه اسرائیل، از اولین روز توقف جنگ در سال ۱۹۹۱ و زمانی که بوش پدر از آتش بس خودداری کرد، اتخاذ شد. او اصرار داشت که قطعنامه ۶۸۶ شورای امنیت شامل تعلیق موقت عملیات رزمی باشد و پس از آن پیش نویس قطعنامه شماره ۶۸۷ به عنوان طولانی‌ترین و خطرناک‌ترین قطعنامه در تاریخ سازمان ملل متحد تصویب شود.

وی در این باره افزود: یکی از این خسارت‌ها؛ آسیب بزرگی است که در نتیجه این جنگ استعماری ناموجه و غیرقانونی به جایگاه آمریکا در جهان عرب، جهان اسلام و کل جهان وارد شده است. این همان چیزی است که هنری کیسینجر پیش‌بینی کرده بود.

وی درباره دلایل اتخاذ تصمیم حمله هم گفت: برنامه سرنگونی رژیم عراق از قبل از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ طراحی شده بود و از جمله دلایل آن تنفر نومحافظه کاران از صدام و تمایل آنها برای خلاصی از دست وی بود. چراکه معتقد بودند وی ضد صهیونیست است و می‌خواهد اسرائیل را از نقشه خاورمیانه حذف کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها