کد خبر: 601609
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

رسالت تاکید کرد:

آثار عملیاتی توافق ایران و عربستان باید توقف کارشکنی سعودی‌ با جمهوری اسلامی باشد

روزنامه رسالت نوشت: آثار عملیاتی این توافق باید خود را نشان دهد. فراتر از آن، کارشکنی‌های آشکار وپنهانی سعودیها در تقابل با اصل نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران قطعا باید در آینده‌ای نزدیک تحت‌تاثیر عملیاتی شدن توافقات مشترک میان طرفین متوقف گردد.

آثار عملیاتی توافق ایران و عربستان باید توقف کارشکنی سعودی‌ با جمهوری اسلامی باشد
کد خبر: 601609
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۰ ۱۹:۲۰:۰۰

روزنامه اصولگرای رسالت تاکید کرده است که آثار عملیاتی توافق ایران و عربستان باید متوقف شدن کارشکنی سعودی‌ها در تقابل با جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش رسالت، قطعا هر مذاکره ای ( خصوصا اگر منتج به بیانیه یا توافق شود )، دارای پیوست هایی عملیاتی و ملموس می باشد. این قاعده در خصوص  توافق  بر سر عادی سازی روابط تهران -ریاض نیز صادق است.آثار عملیاتی این توافق باید خود را در آینده ای نزدیک و در ترسیم روابط دوجانبه امنیتی -سیاسی میان طرفین و حتی انعقاد روابط چندجانبه منطقه ای با هدف تامین امنیت پایدار و تقویت مولفه های بازدارندگی جمعی نشان دهد. فراتر از آن، کارشکنی های آشکار وپنهانی سعودیها در تقابل با اصل نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران قطعا باید در آینده ای نزدیک تحت تاثیر عملیاتی شدن توافقات مشترک میان طرفین متوقف گردد.

این روزنامه اصولگرا تاکید کرده است: در اینجا «اصل توافق» باید با «قرائن عملیاتی» توام شود تا بتوان به آن وزن و اصالت داد. نکته مهم تر، به ضمانت اجرایی توافقات دوجانبه میان تهران و ریاض باز می گردد. چنانچه درمذاکرات احیای برجام، دیگر «توافق تعهد محور» برای ما موضوعیت ندارد، در توافقات دوجانبه و چندجانبه ای که بر مبنای عادی سازی روابط ایران و عربستان سعودی نیز شکل می گیرد، باید تضمین های معتبری از سوی ریاض در این خصوص ارائه شود.در غیر این صورت، تعلقات فرامنطقه ای ریاض و خصوصا تلاش پشت پرده آن جهت به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در آینده می تواند بر بعد عملیاتی و اجرایی توافقات سایه بیفکند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها