سارا فلاحی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مسمومیت‌ها از خارج طراحی شده تا حس ناکارآمدی ساختار سیاسی به مردم القا شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسمومیت‌ها یکی از برنامه‌هایی‌ است که خارج از ایران طراحی شده و گفته‌اند باید کاری کنیم که حس ناکارآمدی ساختار سیاسی به مردم القا شود.

مسمومیت‌ها از خارج طراحی شده تا حس ناکارآمدی ساختار سیاسی به مردم القا شود
کد خبر: 601030
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۱۴:۰۶:۲۰

سارا فلاحی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با روند بررسی مسمومیت‌های اخیر توسط نمایندگان، گفت: ببینید ۴ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، بهداشت و درمان، آموزش و تحقیقات و امور داخلی کشور و شوراها هرکدام در حال بررسی یک بخش و یک جنبه از این اتفاقات هستند. هر کدام از کمیسیون‌ها هم با دستگاه اجرایی مربوطه خود مرتبط هستند، برای مثال ما در کمیسیون امنیت ملی از دستگاه‌های امنیتی پیگیر مساله هستیم، کمیسیون بهداشت هم از وزارت بهداشت پیگیر بحث پزشکی و بهداشتی موضوع هستند و همینطور کمیسیون‌های آموزش و امور‌ داخلی هرکدام از نهادهای مرتبط که قرار است گزارش نهایی را به کمیسیون‌ها ارائه دهند.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم ایلام در مجلس در ادامه عنوان کرد: منتها نظر شخصی بنده در رابطه با این مساله، این است که چنین اقدامی یکی از برنامه‌هایی‌ است که خارج از ایران طراحی شده و گفته‌اند باید کاری کنیم که حس ناکارآمدی ساختار سیاسی به مردم القا شود. این هم در راستای همان استراتژی «مرگ با هزار شمشیر» است که صهیونیست‌ها طراحی و برنامه‌ریزی کردند. هدف آن‌ها این است که از هر سو یک ناامنی برای جمهوری اسلامی ایجاد کنند و کلا ما را به مسائل داخلی مشغول کنند تا نتوانیم در حوزه خارجی موفقیتی داشته باشیم.

وی افزود: علت آن هم این است که ما یک تمدن نوین ایرانی اسلامی را طراحی کردیم و می‌خواهیم دامنه این تمدن گسترده شود اما وقتی شما را به مسائل داخلی مشغول کنند خب قطعا فرصت ندارید که به مسائل کلان‌تر توجه کنید. بنابراین این تزریق ناامنی را بخشی از همان استراتژی می‌دانم و امیدوارم که در داخل سریع‌تر نهادهای نظارتی و ذی‌ربط ما این مساله را جمع کنند که التهاب در جامعه کمتر شود.

فلاحی در پاسخ به این سوال که «در بحث ناکارآمدی که اشاره کردید، در افکار عمومی این سوال مطرح است که چطور در خیلی از موارد فرآیند شناسایی و برخورد به سرعت انجام می‌شود اما در این مساله هنوز چنین اتفاقی رقم نخورده است؟»، عنوان کرد: این مساله قطعا رسیدگی می‌شود اما شیوه این جنگ‌هایی که دارد اتفاق می‌افتد، شیوه‌های جدیدی هستند که ابزار جدید و شیوه برخورد جدید نیاز دارد. قطعا این شیوه با شیوه اغتشاشات خیلی متفاوت است و مدیریت سرویس‌ها در این زمینه متفاوت است هرچند که بالاخره هنوز به یک نتیجه متقنی نرسیدیم در این زمینه که بگوییم که به چه شکل این‌ها ورود کردند ولی نتیجه‌اش القاء ناامنی است.

وی تصریح کرد: قطعا در داخل کسی نمی‌خواهد القا ناامنی کند، این دشمن است که به دنبال القاء ناامنی است منتها من معتقدم که مدیریت ما و رسیدگی و بررسی ما باید تسریع شود تا زودتر برخورد شود چون توانش را داریم و انتظار مردم هم همین است. نهادهای ذی‌ربط هم گفتند که ما حتما این را با جدیت پیگیری می‌کنیم و چون اطلاعات باید دقیق به افکار عمومی برسد، نمی‌توانیم در این زمینه به شکل هیجانی برخورد کنیم.

نماینده مردم ایلام همچنین ابراز داشت: این مساله به صورت همه‌جانبه در حال رسیدگی و بررسی است و ان‌شاءالله به‌زودی بسته پاسخگویی به افکار عمومی اطلاع‌رسانی می‌شود، این حداقل چیزی است که در کمیسیون ما دارد اتفاق می‌افتد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با مطرح شدن «احتمال تعطیلی مدارس» گفت: اصلا هدف از این قضیه همین است که مدارس ما تعطیل شود و ان‌شاءالله این هدف محقق نمی‌شود؛ چون ما به دنبال این هستیم که دختران و زنان ما به شکوفایی علمی و دانشی برسند. اگر قرار باشد با هر تقی که به توقی می‌خورد مدارس بسته و مسیرها بسته شود به روی زنان، دشمن به هدف خود می‌رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها