کد خبر: 601167
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۱۰:۴۴:۲۴
| |

افشاگری نیویورک تایمز؛ خیانت اوکراین به اروپا در زمستان سخت

انفجار نورد استریم بر درآمدهای روسیه تاثیر گذاشت و در مسیر انتقال گاز و بازار گاز اختلال ایجاد کرد. انفجار خط لوله انتقال گاز از روسیه به اروپا از سوی عوامل نزدیک به اوکراین نوعی خرابکاری برای فشار بر اروپا در آستانه زمستان جاری قرار می دهد.

افشاگری نیویورک تایمز؛ خیانت اوکراین به اروپا در زمستان سخت
کد خبر: 601167
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۱۰:۴۴:۲۴

گزارش‌های اطلاعاتی جدید نخستین سرنخ ها در مورد اینکه چه کسی مسئول حمله به خطوط لوله نورد استریم بوده است را متوجه اوکراین کرده است.

به گزارش شفقنا،  نیویورک تایمز به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکا فاش ساخت که تحقیقات صورت گرفته در پی انفجار لوله گاز نورد استریم در سپتامبر گذشته حاکی است که گروه های طرفدار اوکراین عامل حمله به این خط لوله بوده اند که که گاز طبیعی را از روسیه به اروپا می‌برد.

این روزنامه می گوید مقامات آمریکا نتیجه گیری قطعی نکرده اند اما احتمال دخالت نیروهای نیابتی اوکراین و عوامل امنیتی اوکراین در این رخداد را نیز در نظر می گیرند.

اوکراین دست داشتن در این انفجار را رد کرده است و گفته است از هویت عوامل آن اطلاعی ندارد. دویچه وله در این خصوص نوشته است: «یک تحقیق مشترک شبکه اول تلویزیون آلمان با نشریه دی سایت حاکی از این است که دوائر تحقیقاتی آلمان توانسته‌اند مراحل و نحوه اجرای انفجار خطوط لوله نورد استریم را شبیه‌سازی کنند. آنها به در چارچوب این شبیه‌سازی به این نتیجه رسیده‌اند که گروهی که انفجار را انجام داده مرکب از ۵ نفر بوده است و فرماندهی آنها روز ۶ سپتامبر ۲۰۲۲ از شهر روستک آلمان ماموریت خود را در دریا آغاز کرده است. این گزارش در باره ملیت عوامل یادشده اطلاعی به دست نمی‌دهد».

«در اوایل ماه فوریه سال جاری نیز، سیمور هرش، گزارشگر سرشناس تحقیقاتی آمریکایی، گزارشی منتشر کرد که در آن گفته می‌شود ایالات متحده خطوط لوله را منفجر کرده است. این گزارش سروصدای زیادی به پا کرد. هرش گفته بود، در ماه ژوئن ۲۰۲۲، غواصان نیروی دریایی آمریکا با کمک نروژ در یک عملیات مخفی به دستور کاخ سفید و برنامه‌ریزی سازمان اطلاعاتی آمریکا، سیا، مواد منفجره را روی خطوط لوله گاز کار گذاشتند و سپس مواد منفجره را در ماه سپتامبر از راه دور منفجر کردند. دولت آمریگا این اتهام را رد کرد.»

انفجار نورد استریم بر درآمدهای روسیه تاثیر گذاشت و در مسیر انتقال گاز و بازار گاز اختلال ایجاد کرد. انفجار خط لوله انتقال گاز از روسیه به اروپا از سوی عوامل نزدیک به اوکراین نوعی خرابکاری برای فشار بر اروپا در آستانه زمستان جاری قرار می دهد. این در حالیست که اروپا از حامیان اصلی اوکراین در جنگ اخیر بوده است و انتشار این خبر می تواند بر افکار عمومی اروپا اثر بگذارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها