لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا:

ما به دعوت دولت عراق و برای مبارزه با داعش در این کشور هستیم

وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد: به جنگ علیه داعش ادامه می‌دهیم. نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراق و آمریکا با هم علیه داعش جنگیدند و ما در عراق باقی خواهیم ماند و به دعوت دولت عراق برای مقابله با داعش اینجا هستیم.

ما به دعوت دولت عراق و برای مبارزه با داعش در این کشور هستیم
کد خبر: 601149
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ۰۸:۱۹:۰۴

نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت: از ایالات متحده بابت حمایتش از اقلیم کردستان تشکر می‌کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از شفق نیوز، نیچروان بارزانی ضمن تشکر از آنچه «حمایت آمریکا از عراق و اقلیم در مقابله با داعش» خواند، گفت، حل اختلافات و مسائل پیچیده بین اربیل و بغداد به تحقق ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی در کشور کمک می‌کند.

او ادامه داد: «درباره اهمیت حمایت و پشتیبانی از نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی در مقابله با داعش صحبت کردیم و بر اهمیت حمایت آمریکا و کشورهای دوست از طرح اصلاح و تشکیل وزارت پیشمرگ تاکید کردیم.»

بارزانی افزود: به آنها اطمینان دادیم ما بر اجرای طرح اصلاح نیروهای پیشمرگ و برچیدن موانع مقابل آن مصر هستیم و به تلاش‌ها برای حل مشکلات داخلی اقلیم کردستان ادامه خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: بر حل اختلافات بغداد و اربیل توافق کردیم زیرا که ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی و آرامش را در عراق به همراه خواهد داشت.

رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین تصریح کرد: بر اهمیت حمایت از دولت عراق و تلاش مشترک در منطقه به منظور حفظ ثبات توافق کردیم. کردستان همیشه عاملی برای آرامش و ثبات باقی خواهد ماند.

او خطاب به آستین گفت: منافع مشترک و در هم تنیده شدن این منافع ما را با آمریکا گره می‌زند و با هم می‌توانیم امنیت و ثبات عراق و منافع آن را حفظ کنیم.

آستین نیز گفت: با هم در شرایط دشوار اقدام کرده و به شکل مشترک با داعش مقابله کرده‌ایم. آمریکا و دولت کردستان عراق و اقلیم برای بازپس گیری حاکمیت عراق تلاش کردند.

او ادعا کرد: به جنگ علیه داعش ادامه می‌دهیم. نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراق و آمریکا با هم علیه داعش جنگیدند و ما در عراق باقی خواهیم ماند و به دعوت دولت عراق برای مقابله با داعش اینجا هستیم.

آستین به ادامه حمایت واشنگتن از نیروهای پیشمرگ و تمام صفوف نیروهای عراق اشاره و از یادداشت تفاهم امضا شده بین وزارت پیشمرگ و وزارت دفاع آمریکا درباره حمایت این کشور از نیروهای پیشمرگ حمایت کرد.

وزیر دفاع آمریکا در تکمیل اظهاراتش گفت: از همکاری بین پیشمرگ و نیروهای عراق و تشکیل لشکری مشترک بین آنها حمایت می‌کنیم و به تلاش‌ها برای دستیابی اقلیم و بغداد به توافقی در این زمینه ادامه می‌دهیم.

او اظهار کرد: تهدیدات داعش همچنان به قوت خود باقی است و خطری بر جان ساکنان عراق و منطقه است. احتمال می‌رود داعش بار دیگر در عراق آفتابی شود، اربیل و بغداد باید در جهت منافع ملت این کشور با هم هماهنگی مشترک داشته باشند.

او از نیروهای سیاسی کرد خواست که اختلافاتشان را کنار بگذارند.

لوید آستین روز سه شنبه طی سفری رسمی و از پیش اعلام نشده وارد عراق شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها