گزارش سایت آمریکایی:

عراقی‌ها نیروهای آمریکایی را اشغالگر می‌دانند ​

یک سایت آمریکایی اعلام کرد که عراقی‌ها به نیروهای آمریکایی در این کشور به عنوان نیروی اشغالگر نگاه می‌کنند که باید از عراق اخراج شوند.

عراقی‌ها نیروهای آمریکایی را اشغالگر می‌دانند  ​
کد خبر: 531602
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۸:۴۸:۳۵

درگزارش سایت آمریکایی Responsiblestatecraft آمده است: حتی در صورتی که نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه نیروهای غیررزمی توصیف شوند؛ اما با این حال همچنان در معرض حملات قرار می‌گیرند. بیشتر آمریکایی‌ها در زمان کنونی ماهیت مأموریتی را که در عراق و سوریه انجام می‌دهند، نمی‌دانند. در زمانی که وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) مدعی است که برای ممانعت از ظهور داعش در عراق و سوریه است؛ اما فرستاده دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که یکی از دلایل حضور آمریکا در سوریه اخراج ایران است.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: مأموریت دوگانه نیروهای آمریکایی برای مقابله با داعش و ایران باعث تناقض می‌شود. این دو طرف در بیشتر نزاع‌ها در سال‌های اخیر در عراق و سوریه متناقض هستند. ایران مهم‌ترین منشأ کمک خارجی به عراق در جنگ علیه داعش و یکی از بزرگترین حامیان نظام سوریه است. بهانه آمریکا برای ابقای نیروهایش در عراق و سوریه به خاطر داعش دیگر فایده‌ای ندارد و غیرقابل باور است چراکه داعش دیگر وجود ندارد. نگرانی اصلی نیروهای آمریکایی باید به خاطر ناخرسندی و خشم مردم از وجود نیروهای خارجی به ویژه در عراق باشد به ویژه در عراق که به آمریکایی‌ها به عنوان نیروی اشغالگر نظامی نگاه می‌شود. با افزایش خطر حضور این نیروها در منطقه و خشم نسبت به آن‌ها باید آمریکا به فکر خارج کردن نیروهایش و بازگشتشان به کشور باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها