واکنش پیونگ‌یانگ به رزمایش کره‌جنوبی و آمریکا؛ اقیانوس آرام را به «میدان تیر» تبدیل می‌کنیم

کره شمالی تهدید کرد در پاسخ به رزمایش «سپر آزادی» آمریکا و کره جنوبی که قصد دارند در سطح گسترده برگزار کنند، اقیانوس آرام را به «میدان تیر» تبدیل خواهد کرد.

واکنش پیونگ‌یانگ به رزمایش کره‌جنوبی و آمریکا؛ اقیانوس آرام را به «میدان تیر» تبدیل می‌کنیم
کد خبر: 600233
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۲ ۰۷:۳۴:۱۲

ارتش آمریکا و کره جنوبی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کردند که دو کشور رزمایش مشترک خود به نام «سپر آزادی» را از ۱۳ تا ۲۳ مارس (۲۲ اسفند تا ۳ فروردین) برگزار خواهند کرد. این رزمایش «موضع دفاعی مشترک در برابر تهدید هسته‌ای و موشکی کره شمالی را تقویت می‌کند».

به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، در این بیانیه آمده است: رزمایش یاد شده شامل آموزش حرکت مشترک در فضای باز، از جمله آموزش فرود مشترک و بازتاب «محیط‌های امنیتی اصلاح شده» در نتیجه پیشرفت‌های کره شمالی در توانایی‌های موشکی و تسلیحات هسته‌ای این کشور است.

کیم یو جونگ خواهر بانفوذ رهبر کره شمالی، ماه گذشته در سخنرانی خود در حزب حاکم، با بیان اینکه «هیچ تغییری در اراده ما وجود ندارد تا بدترین دیوانه‌های تشدید کننده تنش‌ها، بهای اقدامات خود را بپردازند»، آنها را تهدید به تلافی برگزاری رزمایش‌های مشترک‌شان کرد.

رزمایش آمریکا و کره جنوبی/ کره شمالی: اقیانوس آرام را به میدان تیر تبدیل می‌کنیم

وی همچنین نظریه «بُرد موشک» را بیان کرد و گفت که ایالت می‌تواند آزمایش کند که آیا طرح‌های کلاهک آن می‌توانند گرمای ورود مجدد به جو را تحمل کنند یا خیر.

آخرین باری که کره شمالی موشکی را به اقیانوس آرام پرتاب کرد، اکتبر سال ۲۰۲۲ بود، زمانی که یک موشک بالستیک میان برد هواسونگ ۱۲ را بر فراز ژاپن پرتاب کرد که این موشک با طی مسافت ۴۶۰۰ کیلومتر، طولانی‌ترین مسافت طی شده توسط یک موشک کره شمالی تا امروز را به ثبت رساند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها