کد خبر: 589638
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۰۹:۰۹:۱۹
| |

رزمایش اتمی سئول و واشینگتن علیه کره شمالی

رئیس‌جمهور کره جنوبی در یک مصاحبه اعلام کرد که این کشور و آمریکا در حال رایزنی برای برگزاری رزمایش‌های اتمی هستند.

رزمایش اتمی سئول و واشینگتن علیه کره شمالی
کد خبر: 589638
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۲ ۰۹:۰۹:۱۹

همزنان با تشدید تنش‌ها در شبه جزیره و هشدارهای کره شمالی درباره ایجاد «نسخه آسیایی ناتو»، رئیس‌جمهور کره جنوبی از احتمال برگزاری رزمایش‌های نظامی با «دارایی‌های اتمی» آمریکا خبر داد.

به گزارش فارس، یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی که از زمان آغاز به کار سیاست تندی علیه کره شمالی اتخاذ کرده است، در یک مصاحبه اعلام کرد که سئول و واشنگتن در حال تدارک برای برگزاری رزمایش اتمی علیه «تهدیدات» پیونگ یانگ هستند.

به گزارش رویترز، آقای یون در مصاحبه با روزنامه «چوسون ایلبو» کره جنوبی خبر داد که کره جنوبی و آمریکا دارند درباره احتمال برگزاری رزمایش‌ها مشترک با آمریکا با استفاده از «دارایی‌های اتمی» این کشور رایزنی و گفت‌و‌گو می‌کنند.

«یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی از زمان آغاز به کارش، مواضع آشتی‌جویانه «مون جائه این» رئیس‌جمهور سابق این کشور در قبال کره شمالی را کنار گذاشته و مواضع تندی علیه همسایه شمالی اتخاذ کرده است.

رئیس‌جمهور کره جنوبی در مصاحبه با چوسون ایلبو اعلام کرد که برنامه ریزی و برگزاری رزمایش‌های اتمی، با هدف اجرای موثرتر «بازدارندگی گسترده» آمریکا انجام خواهد گرفت.

بنا بر گزارش رویترز، اصطلاح «بازدارندگی گسترده» به معنای توانایی آمریکا به ویژه نیروهای اتمی آن برای بازدارندگی کردن در برابر «حملات به متحدان ایالات متحده» است.

یون در مصاحبه جدید خود گفت: «تسلیحات اتمی متعلق به ایالات متحده است اما برنامه‌ریزی، اشتراک‌گذاری اطلاعات، تمرین‌ها و آموزش باید به طور مشترک توسط کره جنوبی و ایالات متحده انجام شود.

رئیس‌جمهور کره جنوبی همچنین افزود که نظر ایالات متحده آمریکا درباره این ایده، «کاملاً مثبت» است.

اظهارات مقام ارشد سئول درباره تدارک برای رزمایش اتمی با واشنگتن در شرایطی انجام شده که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اخیرا گفته بود که آمریکا در سال ۲۰۲۲ به طور مکرر ابزار مختلف حمله اتمی را در کره جنوبی در سطح استقرار مداوم قرار داد و سطح فشار نظامی بر کره شمالی را به حداکثر رساند».

رهبر کره شمالی که در نشست ۶ روزه حزب حاکم این کشور به مناسبت آغاز سال جدید میلادی صحبت می‌کرد، همچنین هشدار داد که آمریکا به بهانه تقویت ائتلاف با کره جنوبی و ژاپن در حال ایجاد «نسخه آسیایی ناتو» است.

رویترز در پایان گزارش امروز (دوشنبه) خود درباره سخنان رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی نوشت: «اظهارات یون در مورد تمرینات اتمی تازه‌ترین نشانه از موضع سخت او در قبال کره شمالی است. او از ارتش خواست تا پس از ورود پهپادهای کره شمالی به کره جنوبی طی هفته گذشته، خود را برای جنگی با توانایی "خُردکننده" آماده کنند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها