کد خبر: 580445
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۰۴:۴۰:۵۶
| |

کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی هشدار داد؛ وضعیت وارد مرحله مواجهه نظامی شده

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای از آمریکا و کره جنوبی خواست تا رزمایش بزرگ خود را متوقف کنند. پیونگ‌یانگ به این دو کشور هشدار داده که هرگونه تحریک کره شمالی با پاسخ قدرتمندتر مواجه می‌شود.

کره شمالی به آمریکا و کره جنوبی هشدار داد؛ وضعیت وارد مرحله مواجهه نظامی شده
کد خبر: 580445
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۰۴:۴۰:۵۶

کره شمالی شبانگاه دوشنبه به وقت تهران به آمریکا  و کره جنوبی نسبت به تداوم رزمایش در منطقه هشدار داد.

به گزارش فارس و به نقل از «رویترز» وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای از آمریکا و کره جنوبی خواست تا رزمایش بزرگ خود را متوقف کنند. پیونگ‌یانگ به این دو کشور هشدار داده که هرگونه تحریک کره شمالی با پاسخ قدرتمندتر مواجه می‌شود.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده است: «وضعیت در شبه جزیره کره و اطراف وارد مرحله مواجهه نظامی شده و این ناشی از تحرکات بی پایان و بی‌ملاحظه آمریکا و کره جنوبی است.»

در تحولی دیگر، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی آماده باش نظامیان این کشور را از بیم تهدید‌های احتمالی کره شمالی خواستار شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی روز دوشنبه خواستار آماده باش سراسری نظامیان این کشور از بیم تهدید‌های محتمل کره شمالی شد. «کیم سئونگ کیوم»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کره جنوبی حین بازرسی  از یک مقر فرماندهی عملیات هوایی به نظامیان این کشور گفت: «آمادگی خود را برابر تهدید‌های مختلف حفظ کنید. به دلیل تحرکات دشمن، آمادگی رزمی  خود در  تنبیه دشمن حفظ کنید.»

این مقام ارشد نظامی کره جنوبی همچنین حین بازدید از مقر فرماندهی موشکی دستور رصد ۲۴ ساعته تحرکات نظامی پیونگ یانگ را صادر کرد.

این گزارش حاکیست، علی‌رغم هشدارهای صریح و مکرر کره شمالی به همسایه جنوبی خود برای توقف رزمایش‌های تحریک‌آمیز نظامی مشترک با آمریکا، کره جنوبی  از آغاز رزمایش بزرگی با واشنگتن خبر داد.

نیروی هوایی کره جنوبی اعلام کرده که رزمایش هوایی ترکیبی را به همراه نیروی هوایی آمریکا و با حضور حدود ۲۴۰ فروند هواپیمای جنگی از روز دوشنبه آغاز شده است. این رزمایش پنج روزه با هدف سنجش توانمندی‌های عملیاتی و جنگی نیروهای هوایی دو کشور انجام می‌گیرد و قرار است در آن حملات هوایی به اهداف فرضی تمرین شود.

در این رزمایش، ۱۴۰ فروند جنگنده کره جنوبی شامل جنگنده‌های «اف-۳۵» جنگنده‌های «اف-۱۵» و «اف-۱۶ » حضور خواهند داشت و آمریکا نیز حدود ۱۰۰ فروند جنگنده  از جمله جنگنده‌های «اف-۳۵» و هواپیماهای سوخت‌رسان «کی‌سی-۱۳۵» شرکت می‌کنند.

ارتش کره شمالی نیز در تازه‌ترین تحرک نظامی جمعه گذشته دو تیر موشک بالستیک کوتاه برد از منطقه «تونگچون» در استان «کانگ وون» به سمت دریای شرق شلیک کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها