تذکر روزنامه اطلاعات به مسئولان:

منفعت روسیه در ناکامی برجام است

روزنامه اطلاعات نوشت: نفع روسیه نیز در این است که در جریان جنگ و افزایش تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور، مشکلات ایران با جامعه جهانی و تحریم‌های اقتصادی برطرف نشود و ایران به بازار تأمین کنندگان انرژی جهان باز نگردد.

منفعت روسیه در ناکامی برجام است
کد خبر: 599927
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۲۱:۰۰:۰۰

روزنامه اطلاعات با انتقاد از رویکرد ایران در قبال جنگ اوکراین متذکر شده است که نفع روسیه در این است برجام به نتیجه نرسد.

به گزارش اطلاعات، نکته مهم در رابطه با جنگ اوکراین، موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال این جنگ و تأثیرات آن بر کشورمان است. هر چند موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران بی طرفی و تأکید بر گفت و گوی طرفین و پایان سریع جنگ بوده است، اما قضیه فروش پهبادهای ایرانی به روسیه، همراستا با تحولات و ناآرامی‌های داخلی کشور در چند ماه اخیر، قدرت‌های اروپایی و آمریکا را مجاب به اعمال سخت‌گیری های بیشتر بر کشورمان ساخته و یک هجمه تبلیغاتی و سیاسی گسترده را علیه ایران شکل داده است؛در نتیجه جنگ اوکراین به یک عامل منفی و آسیب زا در عرصه سیاست خارجی ایران تبدیل شده است.

این روزنامه یادآور شده است: از سوی دیگر، یکی از جدی ترین تبعات سیاسی- اقتصادی این جنگ برای ایران، در حاشیه قرار گرفتن برجام و کند شدن تلاش‌ها برای به سرانجام رسیدن این توافق بین المللی بوده است؛ به ویژه که نفع روسیه نیز در این است که در جریان جنگ و افزایش تحریم‌های بین المللی علیه این کشور، مشکلات ایران با جامعه جهانی و تحریم‌های اقتصادی برطرف نشود و ایران به بازار تأمین کنندگان انرژی جهان باز نگردد. این مسأله البته تنها جنبه سیاسی ندارد و به واسطه تداوم تحریم‌ها و فشار بر اقتصاد و معیشت مردم ایران، دارای آثار عمیق اقتصادی و امنیتی نیز هست.

اطلاعات در پایان تاکید کرده است: اتخاذ رویکرد محتاطانه در روابط نظامی با روسیه و پرهیز از تحریک اوکراین و کشورهای اروپایی در جنگی که از هیچ زاویه ای به نفع ایران نیست، از دیگر سیاست‌هایی است که دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید در هماهنگی با سایر نهادهای فعال در عرصه سیاست خارجی به دنبال آن باشد و کشور را از قرار گرفتن در معرض فشارها و تحریم‌های گسترده تر و به محاق رفتن بیشتر برجام حفظ کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها