کد خبر: 599545
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۰۸:۱۰:۰۰
| |

ادعای فرمانده نیروی هوایی اوکراین:

بیش از ۶۱۰ پهپاد شاهد ایرانی را رهگیری و منهدم کردیم

فرمانده نیروی هوایی اوکراین با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌شده در خصوص استفاده از پهپادهای ساخت در ایران در جنگ اوکراین، مدعی شد که ارتش این کشور از سپتامبر گذشته تاکنون ۶۵۰ موشک کروز روسی و بیش از ۶۱۰ پهپاد شاهد ساخت ایران را رهگیری و منهدم کرده است.

بیش از ۶۱۰ پهپاد شاهد ایرانی را رهگیری و منهدم کردیم
کد خبر: 599545
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۰۸:۱۰:۰۰

میکولا اولشوک فرمانده نیروی هوایی اوکراین  با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌شده در خصوص استفاده از پهپادهای ساخت در ایران در جنگ اوکراین، مدعی شد که ارتش این کشور از سپتامبر گذشته تاکنون ۶۵۰ موشک کروز روسی و بیش از ۶۱۰ پهپاد شاهد ساخت ایران را رهگیری و منهدم کرده است.

به گزارش ایلنا، به نقل از العربیه، وی در گفت‌و‌گو با نشریه «آرمی اینفورم» با بیان اینکه نیروی هوایی اوکراین سامانه‌های دفاع هوایی «NASAMS»، «Iris-T» و «Crotale» و همچنین سامانه ضدهوایی Gepards را از شرکا و متحدان غربی این کشور دریافت کرده است، گفت: «در حال حاضر در انتظار دریافت سامانه‌های موشکی «پاتریوت» و «آستر-۳۰ مامبا» از متحدانمان هستیم».

فرمانده نیروی هوایی اوکراین در ادامه گفت که معتقد است، این سامانه‌ها برای دفاع از کی‌یف در برابر حملات موشکی و پهپادی روسیه کافی نیستند.

وی با اشاره به نیاز کی‌یف به دریافت جنگنده‌های مدرن گفت: «به سلاح‌های مدرن بیشتری نیاز داریم که بتواند به ما کمک کنند سریعاً کنترل حریم هوایی خود را به دست آوریم».

اولشوک در ادامه خواستار ارسال هواپیماهای مدرن ​​و سامانه‌های موشکی ضدهوایی دوربرد توسط کشورهای غربی به اوکراین شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها