کد خبر: 599699
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۱۱:۰۱:۰۳
| |

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا:

شیوع ویروس کرونا تصادفی بوده‌ است

وزارت انرژی ایالات متحده ارزیابی کرده است که همه گیری کووید-۱۹ به احتمال زیاد از نشت آزمایشگاهی در چین ناشی شده است.

شیوع ویروس کرونا تصادفی بوده‌ است
کد خبر: 599699
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۱۱:۰۱:۰۳

شبکه سی‌ان‌ان بر اساس یک گزارش اطلاعات طبقه بندی شده جدید، گزارش داد دو منبع آمریکایی خبر دادند، وزارت انرژی این کشور در گزارش اطلاعاتی خود ارزیابی کرده است که "اطمینان پایین" دارد که ویروس کرونا به طور تصادفی از یک آزمایشگاه در ووهان خارج شده است.

به گزارش ایرنا، یکی از این منابع گفت که ارزیابی جدید وزارت انرژی مشابه اطلاعات گزارش کمیته اطلاعات جمهوری خواه مجلس نمایندگان است که در سال گذشته درباره منشاء ویروس منتشر شد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه در برنامه «وضعیت کشور» سی‌ان‌ان گفت که جامعه اطلاعاتی همچنان در این مورد اختلاف نظر دارند. همچنین اشاره کرد که رئیس‌جمهور پی گیر قضیه است.

سالیوان به دانا باش از سی‌ان‌ان گفت: «در حال حاضر، پاسخی قطعی از جامعه اطلاعاتی درباره این سؤال وجود ندارد. برخی از عناصر جامعه اطلاعاتی از یک طرف و برخی از طرف دیگر به نتایجی رسیده‌اند. تعدادی از آنها گفته‌اند که اطلاعات کافی برای اطمینان ندارند.»

در ماه اردیبهشت، محققان آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور، تحت حمایت دولت آمریکا، گزارشی طبقه بندی شده منتشر کردند که در آن احتمال فرار ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان وجود داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها