کد خبر: 511750
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ ۱۲:۳۸:۱۸
| |

چین بار دیگر خواستار ردیابی منشاء شیوع کرونا در آمریکا شد

وزارت امور خارجه چین در واکنش به گزارش هایی مبنی بر شیوع کرونا در آمریکا پیش از اعلام رسمی این کشور، از واشنگتن خواست کارشناسان سازمان بهداشت جهانی را برای ردیابی منشاء کرونا دعوت کند.

چین بار دیگر خواستار ردیابی منشاء شیوع کرونا در آمریکا شد
کد خبر: 511750
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۳ ۱۲:۳۸:۱۸

اعتمادآنلاین| بر اساس گزارش "مرکوری نیوز" آمریکا، اولین مورد مرگ ناشی از کرونا در آمریکا ممکن است در ژانویه 2020 رخ داده باشد که زودتر از زمان اعلام رسمی واشنگتن است.

به گزارش ایرنا از گلوبال تایمز، در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: آمریکا کشور ما را به عدم شفافیت در موضوع ردیابی منشاء کرونا متهم کرد و نیز اتهام تبلیغات دروغین بر ما زد، اما در مورد موضوع ردیابی در کشور خود، ضمن خودداری از این ردیابی، موانع ایجاد می کند.

بیانیه می افزاید: چین دو بار از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی برای ردیابی منشا کروناء به کشور دعوت کرده است و کارشناسان چین و سازمان بهداشت جهانی نیز گزارش های معتبری درباره ردیابی اعلام کردند.

وزارت خارجه چین در این بیانیه از آمریکا درخواست کرد ضمن توقف فرافکنی، سیاه نمایی و مقصر دانستن چین، هرچه زودتر آمار مبتلایان در زمان اولیه شیوع را منتشر و مورد آزمایش قرار دهد و از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی دعوت کند تا در اسرع وقت کار ردیابی را در آمریکا شروع کنند و یک پاسخ علمی و عادلانه برای جامعه بین المللی و مردمش ارایه دهند.

با توجه به ثبت نخستین مورد ابتلا به کرونا در ووهان چین، آمریکا همواره چین را منشاء شیوع کرونا معرفی می کند اما پکن این موضوع را رد کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها