کد خبر: 598169
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۰۹:۰۷:۴۲
| |

امارات از ارائه پیشنهاد خود برای رأی‌گیری قطعنامه‌‌ای علیه اسرائیل پشیمان شد

پس از آنکه رسانه‌ها از تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای توسط امارات علیه شهرک سازی‌های رژیم اسرائیل و ارائه آن به شورای امنیت طی امروز (دوشنبه) خبر دادند، ابوظبی اعلام کرد که از ارائه این پیش‌نویس و درخواست برای رأی گیری در این باره منصرف شده است.

امارات از ارائه پیشنهاد خود برای رأی‌گیری قطعنامه‌‌ای علیه اسرائیل پشیمان شد
کد خبر: 598169
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۱ ۰۹:۰۷:۴۲

پس از آنکه رسانه‌ها از تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای توسط امارات علیه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی و ارائه آن به شورای امنیت طی امروز (دوشنبه) خبر دادند، ابوظبی اعلام کرد که از ارائه این پیش‌نویس و درخواست برای رأی گیری در این باره منصرف شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، امارات به شورای امنیت اعلام کرده است که امروز خواستار رأی گیری درباره پیش‌نویس قطعنامه علیه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی نخواهد شد.

رویترز اعلام کرد که امارات با ارسال نامه‌ای برای اعضای شورای امنیت اعلام کرده است که درحال تهیه یک بیانیه است و این بیانیه باید مورد توافق اعضای شورا قرار بگیرد.

در پیام امارات به اعضای شورای امنیت آمده است: با توجه به مذاکرات مثبت میان طرف‌ها (تشکیلات خودگردان و اسرائیل) ما درحال تهیه یک بیانیه هستیم و انتظار داریم مورد توافق همه قرار بگیرد.

امارات همچنین اعلام کرد: بنابراین امروز درباره پیش‌نویس قطعنامه تهیه شده رأی گیری نخواهد شد و بیشتر نکات این بیانیه نیز برگرفته از پیش‌نویس مذکور است.

آکسیوس نیز در این باره اعلام کرد که درپی تلاش‌های دولت آمریکا تشکیلات خودگردان فلسطین با توقف موقت تلاش‌هایش برای تصویب قطعنامه علیه شهرک سازی‌های اسرائیل در شورای امنیت موافقت کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است که بر اساس تفاهمات به دست آمده، مقامات اسرائیلی گفته‌اند که فلسطینی‌ها تلاش‌های خود برای رای دادن به قطعنامه را متوقف خواهند کرد. در مقابل آمریکا از بیانیه ریاستی شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی‌های اسرائیل حمایت خواهد کرد.

طبق این گزارش، بیانیه ریاستی نمادین و غیر الزام آور است؛ اما این اولین باری است که آمریکا از چنین بیانیه‌ای درباره مساله شهرک سازی‌های اسرائیل در بیش از شش سال گذشته حمایت می‌کند و واشنگتن هر قطعنامه‌ای در این زمینه را وتو کرده بود.

در این گزارش همچنین آمده است که اسرائیل نیز در مقابل توقف فعالیت تشکیلات خودگردان علیه شهرک سازی با توقف موقت برخی اقدامات یکجانبه در کرانه باختری موافقت کرده است.

اسرائیل همچنین موافقت کرده است که تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها و اخراج فلسطینی‌ها را برای چند ماه متوقف کند.

بر اساس گزارش آکسیوس، مقامات اسرائیلی گفتند که کاهش تعداد حملات نظامی اسرائیل به شهرهای فلسطین نیز تصویب شده است.

طبق این گزارش، این تفاهمات درپی تلاش‌های آمریکا و به ویژه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور طی روزهای اخیر صورت گرفته است.

پیشتر منابع خبری اعلام کرده بودند شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه‌ای را میان اعضای خود توزیع کرده است که از رژیم صهیونیست می‌خواهد تمام فعالیت‌های شهرک سازی در اراضی اشغالی را به طور کامل و فوری متوقف کند و قرار است این قطعنامه امروز دوشنبه به رأی گذاشته شود.

طبق این گزارش، این پیش نویس قطعنامه توسط امارات و با هماهنگی با فلسطین تهیه شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها