تل‌آویو و ابوظبی به دنبال تقویت روند عادی‌سازی

نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی و رئیس امارات در گفت‌وگویی موضوع گسترش روند عادی‌سازی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

تل‌آویو و ابوظبی به دنبال تقویت روند عادی‌سازی
کد خبر: 562568
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۱۴:۲۳:۲۶

«یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی با «محمد بن‌زاید آل‌نهیان» رئیس امارات درباره توسعه روند عادی‌سازی و پیوستن دیگر کشورهای منطقه به آن گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، براساس گزارش پایگاه خبری «عربی۲۱»، «اوفر جندلمان» سخنگوی عربی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیام‌هایی توئیتری اعلام کرد که لاپید با محمد بن‌زاید گفت‌وگو کرده و رئیس امارات ضمن تبریک تصدی پست نخست وزیری به وی، بر اهمیت تداوم روابط بین دو ابوظبی و تل‌آویو تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید:

 

سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود که لاپید و بن زاید، اهمیت تقویت روابط گرم حاکم بین دو طرف را مورد تاکید قرار داده و رضایت‌شان را از روابط جدید دو جانبه در حوزه‌های گردشگری و اقتصادی ابراز کرده‌اند.

جندلمان خاطرنشان کرد که لاپید از رئیس امارات به خاطر این تماس تشکر کرده و گفته که اعتماد شخصی بین دو رهبر، پایبندی  اسرائیل به توافقات آبراهام و استمرار هماهنگی‌های نشست النقب و تلاش برای توسعه آن، یک چارچوب دائمی برای مناسبات را تشکیل داده‌اند؛ چارچوبی که حالا الگو و نماد روابط عالی، ارتقاء شکوفایی و همکاری بین دو کشور است.

این گفت‌وگوها و هماهنگی‌ها بین تل‌آویو و ابوظبی در حالی تداوم می‌یابد که امارات سومین دولت عربی و اولین کشور از حوزه خلیج‌فارس است که رسماً روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی‌ کرده است. 

امضای توافق عادی‌سازی امارات با رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۰ انجام شد؛ که بعد از آن بحرین، مغرب و سودان نیز به این روند پیوستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها