تلفات زلزله ترکیه و سوریه به بیش از ۴۶ هزار تن رسید

مجموع تلفات زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه و سوریه تاکنون به ۴۶ هزار و ۴۴۲ نفر رسیده و این درحالیست که منابع خبری حدود ساعت ۱۱ شب گذشته به وقت محلی از وقوع زمین‌لرزه‌ای دیگر به بزرگی ۵.۱ ریشتر در شهرستان «گوک‌سون» از توابع استان «قهرمان‌ماراش» در ترکیه خبر دادند.

تلفات زلزله ترکیه و سوریه به بیش از ۴۶ هزار تن رسید
کد خبر: 597941
|
۱۴۰۱/۱۱/۳۰ ۰۸:۰۸:۳۲

مجموع تلفات زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه و سوریه تاکنون به ۴۶ هزار و ۴۴۲ نفر رسیده و این درحالیست که منابع خبری حدود ساعت ۱۱ شب گذشته به وقت محلی از وقوع زمین‌لرزه‌ای دیگر به بزرگی ۵.۱ ریشتر در شهرستان "گوک‌سون" از توابع استان "قهرمان‌ماراش" در ترکیه خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه الجزیره، عمق این زمین‌لرزه در حدود ۱۲ کیلومتری زمین محاسبه شده است.

بنابر آمارهای رسمی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۴۲ مورد فوتی در ترکیه و حدود ۵۸۰۰ فوتی نیز در سوریه بر اثر زمین‌لرزه‌های روز دوشنبه ۶ فوریه گزارش شده و احتمال افزایش بیشتر تلفات وجود دارد چراکه بسیاری هنوز مفقود هستند.

همچنین تاکنون نزدیک به ۵۰۰۰ پس‌لرزه در منطقه به ثبت رسیده و مقامات از مردم می خواهند که به دلیل خطر ریزش، وارد ساختمان‌های آسیب دیده نشوند و بیشتر بازماندگان از مناطق زلزله‌زده تخلیه و به مکان‌های امن منتقل شده‌اند.

به گزارش یورونیوز، از سوی دیگر پزشکان و کارشناسان نسبت به گسترش احتمالی عفونت در منطقه‌ای که در آن هزاران ساختمان در هفته گذشته فروریختند و زیرساخت‌های بهداشت آسیب دیدند ابراز نگرانی کردند.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه روز گذشته (شنبه) گفت که اگرچه افزایش عفونت‌های روده‌ای و دستگاه تنفسی گزارش شده است اما این ارقام تهدیدی جدی برای سلامت عمومی نیست و اقدامات لازم برای نظارت و پیشگیری از بیماری‌های احتمالی انجام شده است.

وی همچنین افزود: اولویت اکنون ما، مبارزه با شرایطی است که می‌تواند سلامت عمومی را تهدید کند و مصمم هستیم که از شیوع بیماری‌های عفونی جلوگیری کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها