عربستان وسعت و جمعیت ریاض را دو برابر می‌کند

این طرح بعنوان بخشی از برنامه های بن سلمان برای تبدیل پایتخت عربستان به یک کلان شهر جهانی و تنوع بخشیدن به اقتصاد متکی به نفت این کشور محسوب می‌شود.

عربستان وسعت و جمعیت ریاض را دو برابر می‌کند
کد خبر: 597693
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۳:۵۴:۵۴

عربستان سعودی قصد دارد پایتخت خود را توسعه دهد.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی شرکتی را راه اندازی کرد تا توسعه بسیار بلندپروازانه ای را در مرکز شهر ریاض راه اندازی کند.  این طرح بعنوان بخشی از برنامه های بن سلمان برای تبدیل پایتخت عربستان به یک کلان شهر جهانی و تنوع بخشیدن به اقتصاد متکی به نفت این کشور محسوب می‌شود.

عربستان قصد دارد با سرمایه گذاری 800 میلیارد دلاری بر اساس برنامه چشم انداز 2030 خود برای مدرن سازی کشور و کاهش وابستگی به درآمدهای صادرات نفت، وسعت و جمعیت پایتخت خود را دو برابر کند. طرح گسترش ریاض جدید شامل یک موزه، یک دانشگاه فناوری و طراحی، یک تئاتر همه جانبه چند منظوره و بیش از 80 مکان فرهنگی و سرگرمی خواهد بود.

با تاریخ اتمام 2030 – در زمان اکسپو 2030، که عربستان سعودی میزبانی آن را اعلام کرده است – این توسعه در منطقه ای به وسعت 19 کیلومتر مربع در شمال غربی ریاض گسترش می یابد و محل اقامت صدها هزار نفر از ساکنان را فراهم می کند.

پیش بینی می شود این پروژه 180 میلیارد ریال (48 میلیارد دلار) به تولید ناخالص داخلی غیرنفتی اضافه کند و تا سال 2030 برای 334000 شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد نماید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها