کد خبر: 597670
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۱:۰۸:۳۱
| |

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه:

مسکو آماده گفت‌وگو با واشنگتن درباره هر مساله‌ای است

معاون وزیر خارجه روسیه گفته، مسکو آماده گفت‌وگو با واشنگتن درباره هر مساله‌ای است؛ اما فکر نمی‌کند که آمریکا برای مذاکره آماده باشد.

مسکو آماده گفت‌وگو با واشنگتن درباره هر مساله‌ای است
کد خبر: 597670
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۱:۰۸:۳۱

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگویی با شبکه خبری کانال یک گفت: ما آماده مذاکره درباره هر مساله‌ای هستیم. در پی حمله به اوکراین، آمریکایی‌ها تمامی کانال‌های ارتباطی را مسدود کردند.

به گزارش ایسنا، این دیپلمات روسی همچنین افزود: فعالیت دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا قبلا وجود داشته و بحث در مورد مسائل امنیتی علیرغم وجود شکل‌های خاص گفت‌وگو، ضروری است. ما باید درباره مسائل امنیتی، ثبات استراتژیک و مسائلی از این قبیل صحبت کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: تنشی گسترده در حال حاضر در اوکراین از سوی واشنگتن و پایتخت‌های دیگر در جریان است.

ریابکوف ادامه داد: ما در حال حاضر در اوکراین شاهد رخ دادن تنشی غیرقابل مهار و افسارگسیخته از سوی واشنگتن و دیگر پایتخت‌ها هستیم. در حالیکه از سوی روسیه هیچ تنش خارج از کنترلی وجود ندارد و مسکو به شیوه‌ای هماهنگ عمل می‌کند و خطرات تنها از جانب یک طرف است.

وی افزود: می‌توانم به شما تضمین بدهم ما در مسکو و کسانی که روند نظامی را هدایت می‌کنند چه کسانی که دستورات را صادر می‌کنند و چه کسانی که اهداف را تعیین می‌کنند با درایت و آرامش عمل می‌کنند و ما روی اعصاب‌مان کنترل داریم. از این منظر صحبت درباره هرگونه تنش غیرقابل مهار غیرممکن است و این موضع ماست.

او تاکید کرد: ما مسؤولیت پذیر هستیم؛ اما به دشمنان‌مان می‌گوییم آنها با آتش بازی می‌کنند و خطرات بسیار زیاد هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها