کد خبر: 504356
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۳:۴۹:۴۹
| |

هشدار روسیه به آمریکا در باره انتقال نیرو از افغانستان به آسیای میانه

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه آمریکا را از جابجایی نیروهایش از افغانستان به کشورهای آسیای میانه برحذر داشت و گفت: مسکو به واشنگتن نسبت به چنین اقداماتی هشدار می دهد.

هشدار روسیه به آمریکا در باره انتقال نیرو از افغانستان به آسیای میانه
کد خبر: 504356
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۳:۴۹:۴۹

اعتمادآنلاین| ریابکوف روز سه شنبه گفت: انتقال نیروهای آمریکا از افغانستان به کشورهای همسایه آن برای روسیه غیرقابل قبول است و ما واشنگتن را از چنین اقدامی برحذر می داریم.

به گزارش ایرنا، وی افزود: انتقال نیروهای آمریکایی به کشورهای همسایه افغانستان، رویکرد روسیه در مورد واشنگتن را تغییر می دهد.

ریابکوف تصریح کرد: نمایندگان ویژه آمریکا و روسیه در امور افغانستان ارتباط نزدیک دارند و در خصوص تحولات افغانستان در تعامل هستند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز دو روز پیش گفته بود که آمریکا در تلاش است تا پس از ترک افغانستان، حضور نظامی خود را در منطقه آسیای میانه تضمین کرده و بر اوضاع تاثیرگذار باشد اما این تلاش پاسخگوی امنیت در منطقه نیست.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: استقرار تاسیسات نظامی آمریکا در کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی ( CSTO) مستلزم تأیید این سازمان است؛ هیچکدام از کشورها چنین درخواستهایی را ارائه نداده اند.

روسیه، تاجیکستان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان اعضای اصلی این پیمان نظامی و افغانستان و صربستان هم عضو ناظر هستند.

واشنگتن دارایی های دیپلماتیک روسیه را باز نمی گرداند

معاون وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که روسیه بیش از 470 یادداشت به آمریکا برای بازگرداندن دارایی های دیپلماتیک ارسال کرده ولی پاسخی دریافت نکرده است.

وی گفت: مسکو برای برقراری روابط باثبات با آمریکا و توافق با این کشور برمبنای منطقی و معقولانه آمادگی دارد.

وی گفت: ما در برخی بخش ها و بعضی از مسائل با دولت جدید آمریکا که برای همکاری با روسیه بر پایه و اساس باثبات تر ابراز آمادگی کرده است، می توانیم همکاری کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: رویکرد ناتو از جمله در قبال روسیه فلج شده و کارایی ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها