ند پرایس، سخنگوی‌ وزارت خارجه آمریکا:

هیچ کس حتی دولت آمریکا هم نمی‌تواند از جانب مردم ایران سخن بگوید

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره شکل‌گیری یک «ائتلاف» میان برخی چهره‌های ایرانی خارج از کشور که اخیرا نیز در دانشگاه جورج‌تاون ادعاهایی را درباره امور داخلی ایران مطرح کردند، گفت: هیچ کسی، از جمله دولت آمریکا نمی‌تواند مدعی این باشد که از طرف مردم داخل ایران سخن می‌گوید.

هیچ کس حتی دولت آمریکا هم نمی‌تواند از جانب مردم ایران سخن بگوید
کد خبر: 597102
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۱۰:۰۰:۰۰

 ند پرایس، سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در بخشی از یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به سوالی درباره شکل‌گیری یک «ائتلاف» میان برخی چهره‌های ایرانی خارج از کشور که اخیرا نیز در دانشگاه جورج‌تاون ادعاهایی را درباره امور داخلی ایران مطرح کردند، گفت: هیچ کسی، از جمله دولت آمریکا نمی‌تواند مدعی این باشد که از طرف مردم داخل ایران سخن می‌گوید. فقط خودشان می‌توانند این کار را بکنند.

به گزارش ایسنا، پرایس افزود: کار ما مسلما این است که به آن‌ها گوش کنیم و به هر طریق ممکن کمکشان کنیم. ما به صحبت‌های رهبران جامعه ایرانیان خارج از کشور هم گوش می‌کنیم. ما می‌خواهیم طیف گسترده‌ای از صداها را بشنویم تا مطمئن شویم که به بهترین شکل از خواسته‌های مردم ایران حمایت می‌کنیم.

اظهارات پرایس درباره فعالیت این چهره‌های خارجی در پی این مطرح می‌شود که بنا بر گزارش خبرگزاری آلمانی دویچه وله، موسسه زنان، صلح و امنیت در دانشگاه جرج تاون در شهر واشنگتن آمریکا روز جمعه ۲۱ بهمن‌ماه (۱۰ فوریه) میزبان هشت «چهره اپوزیسیون جمهوری اسلامی» در نشستی با عنوان «آینده جنبش دموکراسی ایران» بود.

طبق این گزارش، رضا پهلوی، شیرین عبادی، حامد اسماعیلیون، مسیح علی‌نژاد، نازنین بنیادی، علی کریمی و عبدالله مهتدی سخنرانان در این نشست بوده‌اند.

دویچه وله در ادامه گزارش داد که برگزاری این نشست نظرات موافق و مخالف منتقدان و کاربران فضای مجازی را در پی داشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها